
Ongeveer eenderde van alle McLaren Speedtails gaan richting de Verenigde Staten. Een bittere pil voor de mensen die 2,3 miljoen euro betaalden voor hun hyper-GT: officieel is de auto niet straatlegaal in het land van de vrijen en het thuis van de dapperen. Een zeer dure bijzettafel, dus.
Waarom is een Speedtail niet straatlegaal?
Volgens de Amerikaanse wet moet elke nieuwe auto voorzien zijn van zij-airbags én zijspiegels. Vanwege de bijzondere stoelconfiguratie is de montage van zij-airbags niet mogelijk. Bovendien sneuvelden de conventionele buitenspiegels in de achtervolging van aerodynamische perfectie. En McLaren gaat de achteruitkijkers écht niet terugplaatsen.
Er is een maas in de wet
De auto’s kunnen onder de ‘Show or Display’-wet toch geïmporteerd worden. Deze wet (uit 1999) stelt kopers in staat een niet-legale auto te importeren en te registreren voor showdoeleinden. Er mag dan maximaal 4.000 kilometer per jaar gereden worden op de openbare weg. Meer dan de meeste McLaren Speedtails zullen rijden, vermoedelijk.
McLaren zegt echter niet te assisteren bij de import van de McLaren Speedtail. Op eigen risico, dus. Aan de andere kant: als jij de liquide capaciteit hebt om 2,3 miljoen af te tikken, kun je vast ergens wel een leuk vakantiehuisje kopen waar je ‘m in de garage kunt parkeren.
Meer van TopGear


Chris Harris over de McLaren Speedtail

McLaren Speedtail in de brand tijdens testen

De snelste McLarens van dit moment

De mooiste en duurste autologo’s

Dit McLaren Speedtail-prototype heet Albert

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Als je een sportieve band zoekt voor je auto, kun je deze merken beter overslaan

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)
