McLaren Speedtail

[image id=”180669″ align=”none” size=”medium” caption=”Deze badge kost meer dan een instap-BMW”]preview[/image]

Met de badge van de Speedtail ging McLaren op zoek naar de grenzen van de decadentie. Die van de eerste productieauto zijn door een juwelier uit Birmingham gemaakt van achttien-karaats witgoud met koolstofvezel inleg. Het dingetje weegt 100 gram en kost ruim 56.000 euro…

Ferrari 812 Superfast

[image id=”180671″ align=”none” size=”medium” caption=”Vier velgen of twee badges?”]preview[/image]

Wat Ferrari vraagt voor de Scuderia-logo’s aan de zijkant lijkt ineens nogal triviaal. Wat, dacht je echt dat die steigerende pony’s standaard meegeleverd werden? Mooi niet dus. Ferrari wil er 1.300 euro voor hebben. De logo’s voor en achter op de auto zijn wel bij de prijs inbegrepen.

Rolls-Royce Cullinan

[image id=”180670″ align=”none” size=”medium” caption=”NSFW”]preview[/image]

Een halfnaakte, vliegende vrouw is op zich al best een aandachttrekker, maar recent heeft Rolls haar in verschillende gedaanten gepresenteerd. Je kunt je Spirit of Ecstasy nu bestellen in puur zilver, vanonder verlicht of zelfs geheel verlicht. En ja, ze duikt nog steeds weg voor klauwende vingers.

Bugatti Veyron Grand Sport L’Or Blanc

[image id=”180665″ align=”none” size=”medium” caption=””]preview[/image]

Nee, dan de porseleinen badges die op deze unieke Bugatti zitten. Hij is speciaal gebouwd voor een zakenman uit de Emiraten. De van aardenwerk vergeven Fransoos beschikt ook over een porseleinen kaviaarbordje en dito picknickset. En hopelijk over een stel uiterst gevoelige parkeersensoren.

Porsche 911 GT3 RS / GT2 RS

[image id=”180663″ align=”none” size=”medium” caption=”Deze sticker is gratis”]preview[/image]

Dacht je dat de stoffen portierlus het symbool was van de gewichtsbesparing in de lichtgewicht Porsche 911 GT3 RS? Nee hoor – die eer gaat naar de badges, die zijn vervangen door ­simpele, tweedimensionale stickers. Verpletterend nieuws: Porsche vraagt er niets extra voor.

Aston Martin Valkyrie

[image id=”180664″ align=”none” size=”medium” caption=”Dunner dan een mensenhaar”]preview[/image]

Aston zegt dat de door de F1 geïnspireerde Valkyrie niet geschikt is voor een sticker. Daarom heeft hij een chemisch geëtste badge van 70 micron dun. ‘Dat is 30 procent dunner dan een menselijke haar, en 99,4 procent lichter dan de reguliere badge’, wordt ons verteld door het merk uit Gaydon.

Pagani Huayra

[image id=”180668″ align=”none” size=”medium” caption=”Kost een etmaal”]preview[/image]

Een van de weinige onderdelen van de buitenkant van de Huayra die niet van geweven koolstofvezel is gemaakt, is het naamplaatje. Dat is namelijk gedraaid uit één stuk aluminium en daarna gepolijst – een proces dat, zo begrijpen we van meneer Pagani, maar liefst 24 uur kost.

Jaguar Project 7

[image id=”180666″ align=”none” size=”medium” caption=”Stunner-shades”]preview[/image]

Niet alle zeldzame sportwagens worden gezegend met smaakvolle insignes. Neem de Jaguar Project 7-conceptcar. Iemand in de designstudio stelde voor om de kat op de voorkant te voorzien van een gruwelijke zonnebril. Die persoon is om onbekende redenen nog steeds niet ontslagen.

Dodge Viper SRT-10

[image id=”168566″ align=”none” size=”medium” caption=”Deze licht op”]preview[/image]

Waarom zou je een badge geen dienstbaar element maken van het design van een auto? Dodge SRT is het gelukt, op de laatste generatie Viper. De gewone logo’s werden vervangen door een ‘Striker’-slangenkop die verlicht kon worden, en kijk eens aan: daar was het derde remlicht. Listig.

Advertentie

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie