
Als je een keuken inricht, heb je in theorie niets meer nodig dan een magnetron, want daarmee kun je heel efficiënt vrijwel alles opwarmen. Een goede ribeye zou er gaar uitkomen, maar alsnog zou het nergens naar smaken. Soms gaat het niet om de theorie. Een PHEV met een viercilinder en 680 pk plus 1.020 Nm klinkt op papier heel goed, maar blijkbaar willen de kopers toch echt een V8. Daar komt Mercedes nu ook achter, lijkt het.
AMG houdt tot nu toe stug vol dat de viercilinder in de snelle C-klasse blijft liggen, maar bij de CLE lijkt Mercedes de plannen om te gooien. De snelste versie van de CLE zou een viercilinder plug-in hybride worden, maar volgens Autocar krijgt de AMG CLE 63 tóch een V8-motor. Een officiële verklaring voor de omslag is er niet, maar de verkoopcijfers van de viercilinder AMG-modellen zouden tegenvallen.
De topversie had de kleinere motor
Het was ook een vreemde strategie. De minder snelle 53-uitvoering heeft een zes-in-lijn (afgebeeld hierboven), maar de allersnelste zou dan ineens een viercilinder hebben. AMG stuurt nu dus bij en haalt de 4,0-liter V8 uit de schappen van Mercedes. De V8 zou 585 pk produceren, maar verdere details zijn nog niet bekend. De V8 kan gecombineerd worden met een PHEV-aandrijflijn, net als in de GT 63 E Performance.
2 reacties op “AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mercedes CLE 200 AMG Line review: Deze coupé is er nog, gelukkig

Mercedes CLE review: Hoe rijdt de eerste CLE coupé?

Mercedes voegt de C- en E-Klasse coupé samen in de nieuwe CLE

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Een zescilinder hybrid leek me anders ook een goed comprimis.
Eindelijk we hebben al genoeg overpowerde stofzuigers rondrijden