
Als je een keuken inricht, heb je in theorie niets meer nodig dan een magnetron, want daarmee kun je heel efficiënt vrijwel alles opwarmen. Een goede ribeye zou er gaar uitkomen, maar alsnog zou het nergens naar smaken. Soms gaat het niet om de theorie. Een PHEV met een viercilinder en 680 pk plus 1.020 Nm klinkt op papier heel goed, maar blijkbaar willen de kopers toch echt een V8. Daar komt Mercedes nu ook achter, lijkt het.
AMG houdt tot nu toe stug vol dat de viercilinder in de snelle C-klasse blijft liggen, maar bij de CLE lijkt Mercedes de plannen om te gooien. De snelste versie van de CLE zou een viercilinder plug-in hybride worden, maar volgens Autocar krijgt de AMG CLE 63 tóch een V8-motor. Een officiële verklaring voor de omslag is er niet, maar de verkoopcijfers van de viercilinder AMG-modellen zouden tegenvallen.
De topversie had de kleinere motor
Het was ook een vreemde strategie. De minder snelle 53-uitvoering heeft een zes-in-lijn (afgebeeld hierboven), maar de allersnelste zou dan ineens een viercilinder hebben. AMG stuurt nu dus bij en haalt de 4,0-liter V8 uit de schappen van Mercedes. De V8 zou 585 pk produceren, maar verdere details zijn nog niet bekend. De V8 kan gecombineerd worden met een PHEV-aandrijflijn, net als in de GT 63 E Performance.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mercedes CLE 200 AMG Line review: Deze coupé is er nog, gelukkig

Mercedes CLE review: Hoe rijdt de eerste CLE coupé?

Mercedes voegt de C- en E-Klasse coupé samen in de nieuwe CLE

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Een zescilinder hybrid leek me anders ook een goed comprimis.
Eindelijk we hebben al genoeg overpowerde stofzuigers rondrijden