
Als je een keuken inricht, heb je in theorie niets meer nodig dan een magnetron, want daarmee kun je heel efficiënt vrijwel alles opwarmen. Een goede ribeye zou er gaar uitkomen, maar alsnog zou het nergens naar smaken. Soms gaat het niet om de theorie. Een PHEV met een viercilinder en 680 pk plus 1.020 Nm klinkt op papier heel goed, maar blijkbaar willen de kopers toch echt een V8. Daar komt Mercedes nu ook achter, lijkt het.
AMG houdt tot nu toe stug vol dat de viercilinder in de snelle C-klasse blijft liggen, maar bij de CLE lijkt Mercedes de plannen om te gooien. De snelste versie van de CLE zou een viercilinder plug-in hybride worden, maar volgens Autocar krijgt de AMG CLE 63 tóch een V8-motor. Een officiële verklaring voor de omslag is er niet, maar de verkoopcijfers van de viercilinder AMG-modellen zouden tegenvallen.
De topversie had de kleinere motor
Het was ook een vreemde strategie. De minder snelle 53-uitvoering heeft een zes-in-lijn (afgebeeld hierboven), maar de allersnelste zou dan ineens een viercilinder hebben. AMG stuurt nu dus bij en haalt de 4,0-liter V8 uit de schappen van Mercedes. De V8 zou 585 pk produceren, maar verdere details zijn nog niet bekend. De V8 kan gecombineerd worden met een PHEV-aandrijflijn, net als in de GT 63 E Performance.
2 reacties op “AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mercedes CLE 200 AMG Line review: Deze coupé is er nog, gelukkig

Mercedes CLE review: Hoe rijdt de eerste CLE coupé?

Mercedes voegt de C- en E-Klasse coupé samen in de nieuwe CLE

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

Een zescilinder hybrid leek me anders ook een goed comprimis.
Eindelijk we hebben al genoeg overpowerde stofzuigers rondrijden