
Heb jij zin om ruim 360.000 euro uit te geven aan een auto? Echt waar? Top! Je kunt met dat soort bedragen een Porsche 911 Sport Classic kopen. Wil je nog meer opvallen en wat meer bagageruimte? Misschien is dit dan een betere keuze: de tot pick-up omgebouwde Mercedes-AMG G 63 van Pit26 Motorsports.
De zelfbenoemde specialist in G-Wagens begint de ombouw met een G 63 (of een G 550) en zaagt de auto doormidden, vlak achter de stoelen achterin. Het chassis wordt vervolgens met een halve meter verlengd waarna een laadbak wordt toegevoegd. Inderdaad, klinkt als een flinke portie werk. En daar houdt het nog niet op voor de tuner.
Nieuwe ophanging voor de Mercedes-AMG G 63 pick-up
Pit26 geeft de pick-up een stel portaalassen. Daarnaast zijn er nieuwe draagarmen en een performance-ophanging van Bilstein. De G 63 pick-up staat trouwens op enorme 38-inch banden die voor nog meer bodemvrijheid zorgen ten opzichte van de standaard G-Wagen. Je kunt kiezen uit 18- of 20-inch wielen.
Specificaties van de G 63 pick-up
Verrassend genoeg laat Pit26 de motor met rust. De 4,0-liter biturbo V8 heeft met 585 pk meer dan genoeg vermogen, vermoeden we. Ook het interieur blijft hetzelfde, zodat de speciale pick-up aanvoelt als een standaard G-Wagen. Waar de tuner dan weer niet van af kan blijven, zijn de remmen, de voor- en achterbumper (met voorop een lier), de uitlaat en natuurlijk die gigantische wielkasten.
Pit26 zegt dat de G-Wagen pick-up gemaakt is voor avonturen in de woestijn en de duinen. Voor hier zal het dus dat tweede worden. Daar betaal je maar liefst 385.000 dollar voor, wat omgerekend ongeveer 360.000 euro is. Dus, wat wordt het: een retro-Porsche met 550-pk twin-turbo boxermotor, of dit G-monster? Kleine kanttekening: bij de import van die laatste moet je nog wel wat belastingen aftikken…
Meer van TopGear


Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De Mercedes G-klasse doet met zijn facelift een poging om aerodynamisch te zijn

De Brabus 900 Deep Blue is een G-Wagon met een bijpassend bootje en horloge

Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn

De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
