
Ben jij zo iemand die de facelift van de Mercedes GLC zag en dacht: ‘Zo zeg, gaaf ding – zag ie er maar wat raarder uit en was ie maar wat duurder en minder praktisch’? Dat treft, want hier is de Mercedes GLC Coupé-facelift, klaar om de BMW X4 tegen z’n schenen te schoppen.
Wat er precies nieuw is? Led-lampen aan beide uiteinden, en een soort kieuw bij het voorwiel die de luchtstroom langs de auto moet verbeteren. Komt van Lewis’ F1-auto, hebben we van horen zeggen. In het interieur vinden we het dashboard uit de nieuwste C-klasse, met een hoop digitaal spul: brede schermen, touchpads op het stuur, ‘Hé Mercedes’-spraakassistent, dat werk. De graphics die je al kende uit de nieuwste A- en GLE-klasse hebben ook hun weg naar de GLC Coupé gevonden. Immers: pixels zijn nu bijna belangrijker dan power.
Mercedes GLC Coupé-facelift: de motoren
Daarover gesproken: de opgefriste GLC Coupé komt met een aantal nieuwe motoren. Dezelfde als z’n broertje, uiteraard. Zo zijn er drie viercilinder diesels, allemaal 2,0 liter groot, met vermogens van 163 tot 245 pk. De twee benzine-viercilinders hebben 197 en 258 pk. Allemaal hebben ze vierwielaandrijving en een negentraps automaat aan boord.
De benzines zijn het meest interessant, want die krijgen 48-volt elektra met een fijne boost. Het zijn geen ‘echte’ hybrides, maar de energie die wordt teruggewonnen bij afremmen of uitrollen, vult het turbogat op en maakt dat start/stop-bezigheden soepeler verlopen.
Waar zijn de AMG’s?
De Mercedes GLC Coupé-facelift krijgt ook een minder groen kantje: we verwachten dat de AMG GLC 43 en GLC 63 binnen afzienbare tijd ook verschijnen. Ze nemen de bekende V6 en een V8 mee om de Porsche Macans en BMW X4 M’s van deze wereld het leven zuur te maken. Voor nu zullen we het nog even met de ‘gewone’ GLC Coupé moeten doen. De prijzen zijn momenteel nog niet bekend, maar de vorige GLC Coupé begon in Nederland bij 69.985 euro.
Meer van TopGear


Mercedes-AMG GLC Coupé is AMG’s eerste afgeknotte SUV met hybride power

De Mercedes-AMG GLC krijgt bijna 700 pk en is sneller dan een Porsche

Mercedes GLC 200 4Matic: Moet je een instapper bij Mercedes kopen?

De nieuwe Mercedes GLC Coupé is in elke uitvoering hybride

De nieuwe Mercedes GLC is er alleen nog maar als hybride

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

De Is de Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)_

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

GP Manager 2 uit 1996 was een racegame waar je niet mocht racen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Auto laten draaien voor de airco? Bij deze merken mag je dat nooit zomaar doen

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?
