Mercedes GLC Coupé-facelift – oké, een kleintje dan

Ook de extra gladde GLC krijgt nieuwe motoren, maar AMG's ontbreken nog

Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift interieur dashboard
Mercedes GLC Coupé-facelift interieur
Mercedes GLC Coupé-facelift interieur dashboard
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift motor
Mercedes GLC Coupé-facelift rood velg
Mercedes GLC Coupé-facelift rood grille
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift interieur dashboard
Mercedes GLC Coupé-facelift interieur
Mercedes GLC Coupé-facelift interieur dashboard
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift rood
Mercedes GLC Coupé-facelift motor
Mercedes GLC Coupé-facelift rood velg
Mercedes GLC Coupé-facelift rood grille
Mercedes GLC Coupé-facelift rood

Ben jij zo iemand die de facelift van de Mercedes GLC zag en dacht: ‘Zo zeg, gaaf ding – zag ie er maar wat raarder uit en was ie maar wat duurder en minder praktisch’? Dat treft, want hier is de Mercedes GLC Coupé-facelift, klaar om de BMW X4 tegen z’n schenen te schoppen.

Wat er precies nieuw is? Led-lampen aan beide uiteinden, en een soort kieuw bij het voorwiel die de luchtstroom langs de auto moet verbeteren. Komt van Lewis’ F1-auto, hebben we van horen zeggen. In het interieur vinden we het dashboard uit de nieuwste C-klasse, met een hoop digitaal spul: brede schermen, touchpads op het stuur, ‘Hé Mercedes’-spraakassistent, dat werk. De graphics die je al kende uit de nieuwste A- en GLE-klasse hebben ook hun weg naar de GLC Coupé gevonden. Immers: pixels zijn nu bijna belangrijker dan power.

Mercedes GLC Coupé-facelift: de motoren

Daarover gesproken: de opgefriste GLC Coupé komt met een aantal nieuwe motoren. Dezelfde als z’n broertje, uiteraard. Zo zijn er drie viercilinder diesels, allemaal 2,0 liter groot, met vermogens van 163 tot 245 pk. De twee benzine-viercilinders hebben 197 en 258 pk. Allemaal hebben ze vierwielaandrijving en een negentraps automaat aan boord.

De benzines zijn het meest interessant, want die krijgen 48-volt elektra met een fijne boost. Het zijn geen ‘echte’ hybrides, maar de energie die wordt teruggewonnen bij afremmen of uitrollen, vult het turbogat op en maakt dat start/stop-bezigheden soepeler verlopen.

Waar zijn de AMG’s?

De Mercedes GLC Coupé-facelift krijgt ook een minder groen kantje: we verwachten dat de AMG GLC 43 en GLC 63 binnen afzienbare tijd ook verschijnen. Ze nemen de bekende V6 en een V8 mee om de Porsche Macans en BMW X4 M’s van deze wereld het leven zuur te maken. Voor nu zullen we het nog even met de ‘gewone’ GLC Coupé moeten doen. De prijzen zijn momenteel nog niet bekend, maar de vorige GLC Coupé begon in Nederland bij 69.985 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws