
Voor meer vermogen uit je verbrandingsmotor kun je aan de software laten sleutelen door een tuner, maar deze bedrijfjes blijven meestal van EV’s af. Het lijkt erop dat het tunen van EV’s in de toekomst door fabrikanten zelf gebeurt. Nadat je bij Polestar meer vermogen kon downloaden, kun je nu ook bij Mercedes terecht voor een abonnementje voor meer power.
Met een EV hoef je niet naar de garage voor een oliewissel of een nieuw benzinefilter, maar toch willen fabrikanten graag nog verdienen aan bestaande klanten. Daarvoor hanteren ze graag het Netflix-model. Zo bracht BMW al een abonnement uit voor stoelverwarming, bij Volkswagen kun je ook terecht voor digitale opties en Mercedes komt nu met een abonnement op meer vermogen.
Mercedes lanceert de dienst in Amerika voor de EQE 350, EQE SUV 350, EQS 450 en EQS SUV 450. Het abonnement kost een forse 1.200 dollar (1.170 euro) per jaar, maar je krijgt er ook wel een serieuze toename in performance voor terug.
We vroegen aan Mercedes Nederland of de dienst naar Nederland komt en wat het kost, maar daarop konden ze nog even geen antwoord geven. Zodra we daar meer over weten, zullen we het artikel aanvullen met extra informatie.
Hoeveel meer pk’s krijg je met het Mercedes-abonnement?
De EQE gaat van 293 pk naar 354 pk. Daarmee gaat hij net geen seconde sneller van 0 naar 100 km/u dan voorheen. De EQE SUV noteert een gelijkwaardige toename in performance. De EQS krijgt er 88 pk bij. Hij gaat van 361 pk naar 449 pk. De upgrade haalt 0,8 seconden van de 0-96-tijd af voor een nieuwe sprinttijd van 4,5 seconden. Bij de EQS SUV gaat er 0,9 seconde van het sprintje af.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW i5 vs Mercedes EQE review: Wat is de beste elektrische zakenauto?

Mercedes EQE SUV review: Rijdt de hoge EQE net zo fijn als de sedan?

Mercedes-AMG EQE 43 review: Hoe rijdt de elektrische instapper van AMG?

Deze Mercedes EQE SUV is het tegenovergestelde van een G-klasse

De Mercedes-AMG EQE 53 is de tweede elektrische AMG

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
