
Voor meer vermogen uit je verbrandingsmotor kun je aan de software laten sleutelen door een tuner, maar deze bedrijfjes blijven meestal van EV’s af. Het lijkt erop dat het tunen van EV’s in de toekomst door fabrikanten zelf gebeurt. Nadat je bij Polestar meer vermogen kon downloaden, kun je nu ook bij Mercedes terecht voor een abonnementje voor meer power.
Met een EV hoef je niet naar de garage voor een oliewissel of een nieuw benzinefilter, maar toch willen fabrikanten graag nog verdienen aan bestaande klanten. Daarvoor hanteren ze graag het Netflix-model. Zo bracht BMW al een abonnement uit voor stoelverwarming, bij Volkswagen kun je ook terecht voor digitale opties en Mercedes komt nu met een abonnement op meer vermogen.
Mercedes lanceert de dienst in Amerika voor de EQE 350, EQE SUV 350, EQS 450 en EQS SUV 450. Het abonnement kost een forse 1.200 dollar (1.170 euro) per jaar, maar je krijgt er ook wel een serieuze toename in performance voor terug.
We vroegen aan Mercedes Nederland of de dienst naar Nederland komt en wat het kost, maar daarop konden ze nog even geen antwoord geven. Zodra we daar meer over weten, zullen we het artikel aanvullen met extra informatie.
Hoeveel meer pk’s krijg je met het Mercedes-abonnement?
De EQE gaat van 293 pk naar 354 pk. Daarmee gaat hij net geen seconde sneller van 0 naar 100 km/u dan voorheen. De EQE SUV noteert een gelijkwaardige toename in performance. De EQS krijgt er 88 pk bij. Hij gaat van 361 pk naar 449 pk. De upgrade haalt 0,8 seconden van de 0-96-tijd af voor een nieuwe sprinttijd van 4,5 seconden. Bij de EQS SUV gaat er 0,9 seconde van het sprintje af.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW i5 vs Mercedes EQE review: Wat is de beste elektrische zakenauto?

Mercedes EQE SUV review: Rijdt de hoge EQE net zo fijn als de sedan?

Mercedes-AMG EQE 43 review: Hoe rijdt de elektrische instapper van AMG?

Deze Mercedes EQE SUV is het tegenovergestelde van een G-klasse

De Mercedes-AMG EQE 53 is de tweede elektrische AMG

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)
