
Vorig jaar lukte het Jeep niet om meer dan 500 Renegades te slijten. Zijn dottige broertje, de Fiat 500X, deed het niet veel beter met ruim 600 exemplaren. Waar dat aan ligt? Wat ons betreft niet aan zijn stoere uiterlijk (eerder aan de prijs). Maar mocht dat wel het geval zijn, dan komt het Italiaanse Militem met de oplossing.
De Militem Jeep Renegade steekt zijn borst vooruit en zijn kin omhoog, met 3,8 centimeter om precies te zijn. De nieuw dempers zijn instelbaar voor dagelijks gebruik om voor comfort te zorgen en voor performance wanneer dat gewenst is. De banden op de 20-inch velgen zijn breder dan het fabrieksrubber voor meer grip.
Militem voegt extra breedte toe met een nieuwe bodykit inclusief een uitgesproken grille en gaten in de motorkap. Voor de binnenkant pakt het Italiaanse bedrijf een flinke lap leer en bedekt haast elk oppervlak, inclusief de kofferbak. Volgens Militem is het interieur supercar-waardig.
De Militem Jeep Renegade krijgt de naam ‘Hero’ en je kunt hem kant en klaar kopen in Italië. Je krijgt dan een 2,0-liter diesel met 190 pk of de nieuwe 1,3-liter turbomotor met 200 pk. Het vermogen gaat dan via een negentraps automaat naar alle wielen. Voor prijzen moet je even naar Italië bellen.
Meer van TopGear


Is de Jeep Renegade e-Hybrid dan wel de auto die je op de hoek van elke straat gaat zien?

Jeep Renegade 4xe S

Jeep Renegade 1.0 T3

Jeep Renegade facelift: aan alle kanten minimaal

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 140 pk DDCT Limited

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
