
Vorig jaar lukte het Jeep niet om meer dan 500 Renegades te slijten. Zijn dottige broertje, de Fiat 500X, deed het niet veel beter met ruim 600 exemplaren. Waar dat aan ligt? Wat ons betreft niet aan zijn stoere uiterlijk (eerder aan de prijs). Maar mocht dat wel het geval zijn, dan komt het Italiaanse Militem met de oplossing.
De Militem Jeep Renegade steekt zijn borst vooruit en zijn kin omhoog, met 3,8 centimeter om precies te zijn. De nieuw dempers zijn instelbaar voor dagelijks gebruik om voor comfort te zorgen en voor performance wanneer dat gewenst is. De banden op de 20-inch velgen zijn breder dan het fabrieksrubber voor meer grip.
Militem voegt extra breedte toe met een nieuwe bodykit inclusief een uitgesproken grille en gaten in de motorkap. Voor de binnenkant pakt het Italiaanse bedrijf een flinke lap leer en bedekt haast elk oppervlak, inclusief de kofferbak. Volgens Militem is het interieur supercar-waardig.
De Militem Jeep Renegade krijgt de naam ‘Hero’ en je kunt hem kant en klaar kopen in Italië. Je krijgt dan een 2,0-liter diesel met 190 pk of de nieuwe 1,3-liter turbomotor met 200 pk. Het vermogen gaat dan via een negentraps automaat naar alle wielen. Voor prijzen moet je even naar Italië bellen.
Meer van TopGear


Is de Jeep Renegade e-Hybrid dan wel de auto die je op de hoek van elke straat gaat zien?

Jeep Renegade 4xe S

Jeep Renegade 1.0 T3

Jeep Renegade facelift: aan alle kanten minimaal

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 140 pk DDCT Limited

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
