
Vorig jaar lukte het Jeep niet om meer dan 500 Renegades te slijten. Zijn dottige broertje, de Fiat 500X, deed het niet veel beter met ruim 600 exemplaren. Waar dat aan ligt? Wat ons betreft niet aan zijn stoere uiterlijk (eerder aan de prijs). Maar mocht dat wel het geval zijn, dan komt het Italiaanse Militem met de oplossing.
De Militem Jeep Renegade steekt zijn borst vooruit en zijn kin omhoog, met 3,8 centimeter om precies te zijn. De nieuw dempers zijn instelbaar voor dagelijks gebruik om voor comfort te zorgen en voor performance wanneer dat gewenst is. De banden op de 20-inch velgen zijn breder dan het fabrieksrubber voor meer grip.
Militem voegt extra breedte toe met een nieuwe bodykit inclusief een uitgesproken grille en gaten in de motorkap. Voor de binnenkant pakt het Italiaanse bedrijf een flinke lap leer en bedekt haast elk oppervlak, inclusief de kofferbak. Volgens Militem is het interieur supercar-waardig.
De Militem Jeep Renegade krijgt de naam ‘Hero’ en je kunt hem kant en klaar kopen in Italië. Je krijgt dan een 2,0-liter diesel met 190 pk of de nieuwe 1,3-liter turbomotor met 200 pk. Het vermogen gaat dan via een negentraps automaat naar alle wielen. Voor prijzen moet je even naar Italië bellen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Jeep Renegade e-Hybrid dan wel de auto die je op de hoek van elke straat gaat zien?

Jeep Renegade 4xe S

Jeep Renegade 1.0 T3

Jeep Renegade facelift: aan alle kanten minimaal

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 140 pk DDCT Limited

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

De Jeep Wagoneer S is een elektrische SUV met 600 pk die naar Nederland komt

Dankzij deze nieuwe 4xe is de Avenger nu een échte Jeep

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
