
Een raadsel voor je: wat krijg je als je een Ford-tuner mixt met een velgenspecialist? Helaas is het antwoord minder geestig dan we op voorhand hadden gehoopt, maar het product is daarom niet minder vermakelijk. Mountune52, de samenwerking tussen tuner Mountune en velgenboer Fifteen52, pakt de (inmiddels vorige generatie van de) Volkswagen Golf GTI aan. De Mountune52 VW Golf GTI krijgt net zoveel power als een Golf R – maar dan zonder vierwielaandrijving. Het enige wat je hoeft te doen, is een kastje van Mountune installeren.
De sneue bandjes van de Mountune52 VW Golf GTI krijgen 310 pk te verwerken. Dat is 90 pk meer dan de standaard Golf GTI levert, of 65 pk in het geval van de GTI Performance. Door deze upgrade krijgt de GTI ook 124 Nm extra, waardoor het totale koppel stijgt naar 474 Nm. De upgrade maakt de GTI één seconde sneller in een sprintje van 0 naar 100 km/u – de tijd daalt van 6,5 seconden naar 5,5 seconden. Het is trouwens niet de eerste potente Golf van de tuner; de ontgroening van Mountune52 was met de 364 pk sterke Golf R.
Probeer dit Golfje nog maar eens te jatten
Mountune52 zegt dat klanten de mTune-handset (het eerder genoemde kastje) makkelijk zelf thuis op hun VW Golf GTI kunnen monteren en dat er geen andere upgrades nodig zijn. Hoewel die wielen er best lekker uit zien. Er zijn vijf verschillende standen om uit te kiezen zodra je het 834,93 euro kostende onderdeel hebt gemonteerd. De modi: standaard, hoog koppel, laag koppel, valet en anti-diefstal. Die laatste zorgt ervoor dat de auto volledig immobiel is wanneer je er niet bij bent. Handig, want het komt nog weleens voor dat boefjes het gemunt hebben op een Golf.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Volkswagen laat eerste beelden van nieuwe Golf GTI Clubsport zien

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
