Bestelbusjes zijn niet zo spannend als een Golf GTI of een RS5. Ze missen simpelweg het vermogen en de looks. Oké, van het vermogen begrijpen we het, geen enkel bestelbusje heeft 700 pk nodig, of toch wel? De looks, daar kan iets makkelijk wat aan gedaan worden. Zo dacht MS-RT er ook over en dus is er nu een dikke versie van de Transit, de MS-RT Transit Connect.
Wat is er precies veranderd?
Een handgemaakt suède- en nappaleren interieur, een sportstuurwiel gemaakt van koolstofvezel, 18-inch velgen van OZ Racing en een sportuitlaatsysteem met vier pijpen. Klinkt als een optielijst voor een sportauto toch? Niets is minder waar: dit is waarmee de MS-RT Transit Connect standaard uitgerust is.
We schamen ons er een beetje voor, maar we kunnen het niet helpen: de nieuwe bodykit en racevelgjes zien er fantastisch uit op de Transit Connect. Bestelbuschauffeurs verdienen ook plezier! Hoewel de vier uitlaten misschien iets te veel van het goede zijn – zeker omdat de standaard 1,5-liter EcoBlue diesel-motor met 120 pk er nog steeds in zit.
Geef de MS-RT Transit Connect een motorwissel!
Wat de MS-RT Transit Connect echt nodig heeft om de nieuwe looks af te maken: een motorwissel. Iets zoals, uhm, misschien de 3,5-liter twin-turbo V6 uit een Jaguar XJ220? Of hebben ze dat al een keertje gedaan? Wat dacht je dan van de 350 pk sterke 2,3-liter viercilinder uit de Ford Focus RS?
We dwalen af, maar je begrijpt ons enthousiasme wel. De MS-RT Transit Connect kost je omgerekend 28.000 euro met een handbak waarin je tot z’n zes schakelt. Opties op de MS-RT Transit Connect bestaan onder andere uit een automaat, een stuurwiel volledig gemaakt van koolstofvezel en zwarte uitlaten.
Een basis-Transit Connect kost je hier ruim 23.000 euro. Leg dan toch dat extra beetje erbij en pakketjes bezorgen wordt op deze manier nog leuker. De pakketjesverwachters kijken nu al extra naar je uit.
Reacties