
De compacte Audi SQ2 hoeft zich al niet te schamen voor zijn prestaties. Met 300 pk uit een 2,0-liter viercilinder houdt hij zijn grotere broers, de Audi SQ7 en SQ8, prima bij. Al deze hete SUV’s sprinten in 4,8 seconden naar de 100 km/u. Zeer vlot, al ontbreekt het element van doodsangst wel een beetje.
Leuker wordt het als de kleinste SUV de grotere het nakijken geeft. Daar helpt de Duitse tuner MTM graag bij. De MTM Audi SQ2 schroeft het vermogen van de viercilinder omhoog naar 480 pk en 610 Nm. De Stage-4 tuningbeurt kost je 14.999 euro. De 0-100-tijd slinkt naar 3,3 seconden en de topsnelheid stijgt naar 280 km/u.
Spendeer je dit soort centen liever aan een tweede auto of een leuke vakantie, dan kun je ook voor slechts 1.490 euro het vermogen van je MTM Audi SQ2 laten verhogen naar 360 pk. Daar komt geen nieuwe turbo, benzinepomp en leidingwerk aan te pas, en dus kost het een stuk minder. Een setje keramische remschijven kost je 6.999 euro. Verder kun je bij MTM terecht voor verlagingsveren en een setje velgen in de maat 18, 19 of 20 inch.
Meer van TopGear


Audi SQ2 facelift kijkt nog bozer

Audi SQ2 vs Merc-AMG A 35 vs VW Golf R vs Cupra Ateca

Abt Audi SQ2 krijgt een lef-injectie

Audi SQ2 vs Mercedes-AMG A 35

De snelste Audi’s van dit moment

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Afrojack haalt Audi RS 6 met 1.001 pk

Audi SQ2 facelift kijkt nog bozer

De snelste Audi’s van dit moment

Audi SQ2: prijs is bekend

Audi SQ2 is een SQ7 in zakformaat

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
