
Zwart is niet de meest sprekende kleur voor de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, maar een voordeel is wel dat geen enkele kleur zal vloeken bij het lakje. En daar maakt deze Nederlander gretig gebruik van. Misschien iets té gretig? Hoe dan ook: deze Alfist kocht zijn Giulia in 2016 nieuw en besloot dat het na twee jaar tijd was voor een kleine make-over.
Hij reed lang naar Pogea Racing in Duitsland en liet een setje koperkleurige velgen monteren met Michelin-banden. Maar voor een setje opvallende hoepels rij je niet helemaal naar Friedrichshafen. De tuner veranderde direct wat eentjes en nulletjes in de ECU en monteerde een nieuwe uitlaat, die zijn tipjes via een nieuwe koolstofvezel diffuser naar buiten steekt.
Het nieuwe vermogen van de V6 is nu 597 pk en 812 Nm (was: 510 pk en 600 Nm). Volgens Pogea Racing trekt de Nederlandse Alfa Romeo Giulia Q nog strepen in zijn vierde versnelling. Het nieuwe onderstel van ST Suspension krijgt een uitlijning specifiek voor Circuit Zandvoort mee. Bezoekers van het duinencircuit gaan deze auto nog wel eens tegenkomen.
Meer van TopGear


De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Is zo’n Alfa Romeo Giulia na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Alfa Romeo Brera de moeite waard na jaren van onderstuur?

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Mercedes-AMG CLS 63 Shooting Brake door Pogea (742 pk!)

Pogea Racing 4C Zeus: Alfa 4C met 115 pk extra

Maserati GranCabrio komt goed weg met een setje velgen

Ferrari 488 GTB ’FPlus Corsa’ is sterker dan de Pista

Pogea Racing Ares 500 doet 404 pk

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen

Bij deze Chinese auto met Nederlands tintje krijg je peperdure velgen voor weinig

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?
