
Kijk nou, heb je twee voorbanden ooit zo radeloos zien kijken? De twee rubberen grip-units hebben namelijk geen flauw benul wat ze met vierhonderd-en-vier paardenkrachten aanmoeten. Het desperate rubber zit onder de Pogea Racing Ares 500, een magnifiek aangepakte Abarth 595. De 1,4-liter die normaal maximaal 135 pk ophoest (190 pk in de 696 Biposto), gooit nu 404 pk naar de voorwielen. De naam Ares, god van de oorlog in de Griekse mythologie, is een gepaste keuze.
Om een illusie van grip te creëren, monteert Pogea Racing Michelin Super Sport-banden van 215 millimeter breed. De koolstofvezel-carrosseriedelen verbreden de kleine 500 met 48 millimeter. Van 0 naar 100 km/u doet de Ares 500 in 4,7 seconden. De bottleneck is – zoals verwacht – de grip van de voorbanden.
Wat is er gedaan aan de motor van de Pogea Racing Ares 500
Je kunt beter vragen: wat niet? Pogea monteerde nieuwe zuigers, nieuwe nokkenassen, een nieuwe krukas, nieuwe kleppen, nieuwe inlaat, nieuwe injectoren, nieuwe uitlaat, een nieuwe gasklep en natuurlijk een nieuwe turbo. En dat is pas de helft van de nieuwe onderdelen. De versnellingsbak is versterkt om het vermogen aan te kunnen. Om de über-500 te laten sturen en stoppen monteerde Pogea gigantische remmen met zes zuigers en een schroefset van KW. De ontwikkeling van de hele auto kostte de tuner vier jaar.
De Pogea Racing Ares 500 kost je 58.950 euro zonder belastingen. Als je al een Abarth hebt staan en je zijn banden haat, kun je enkel de motor-upgrade kopen voor 21.000 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom plotseling niemand meer zo’n leuke Fiat 500 wil hebben

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Gecondoleerd: na 17 jaar is de Fiat 500 met benzinemotor uit productie

VIDEO: Fiat plaagt Italiaanse regering met deze Fiat 500e zonder logo’s

De Fiat 500 wordt niet helemaal elektrisch: Fiat werkt aan een hybride 500 op basis van de 500e

De Fiat Topolino is betaalbaarder dan een Birò, maar hoe rijdt zoiets?

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

Dit merk wil elektrische auto’s verkopen, maar klanten gaan massaal voor een stokoude diesel

Zo rijden mensen (bijna) helemaal gratis een Fiat 500 via een bijzondere constructie

Als je deze nieuwe EV koopt, krijg je eigenlijk een oude stinkdiesel van bijna 20 jaar oud

Unieke Fiat-Abarth 750 GT Zagato te koop

Yamaha XSR900 Abarth is een vette fiets

Abarth 695 XSR Yamaha Cabriolet

Abarth 595 Competizione

Mercedes-AMG CLS 63 Shooting Brake door Pogea (742 pk!)

Pogea Racing 4C Zeus: Alfa 4C met 115 pk extra

Maserati GranCabrio komt goed weg met een setje velgen

Nederlandse Alfa Romeo Giulia Q flink aangepakt

Ferrari 488 GTB ’FPlus Corsa’ is sterker dan de Pista

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Je kunt nu ook pop-ups met reclames krijgen op jouw navigatiescherm

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

De Kia EV2 gaat de bestverkochte auto van Nederland worden, waarschijnlijk

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Reacties