Maserati GranCabrio komt goed weg met een setje velgen

Dit doen een set flinke velgen en goede fotografie met de Maserati GranCabrio

Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea
Maserati GranCabrio Pogea

Als je een drol polijst, is het nog altijd een drol. Maar wat als je een diamant probeert te polijsten? Grote kans dat je ‘m dan ook verpest. Toch zijn er dappere tuners, zoals Pogea Racing, die zich aan een Maserati GranCabrio durven te wagen. En het resultaat? Dat valt alles mee. Het glimt allemaal net wat harder.

Meer vermogen

Te beginnen bij de motor. Die is (gelukkig) atmosferisch en valt (helaas) niet enorm op te pompen. Het vermogen van de 4,7-liter V8 groeit van 460 pk en 520 Nm koppel naar een fijne 477 pk en 533 Nm koppel. De topsnelheid van de GranCabrio zou nu liggen op 305 km/u. Een aangepaste ophanging zorgt voor een verlaging van de rijhoogte van 40 millimeter.

De Maserati rijdt nu op 21-inch wielen van Pogea, die een stuk lichter moeten zijn. Hoeveel lichter zeggen ze niet exact. Deze gewichtsreductie ‘verbetert merkbaar zowel de wegligging, als de acceleratie en remprestaties’, aldus Pogea. Dat is de magie van onafgeveerde massa.

Ook het interieur kan op verzoek van de klant aangepast worden door Pogea Racing. Nu moet je hier vooral denken aan heel veel koolstofvezel en op maat gemaakte stukken leer met mooie stiksels. Al deze opties zijn overigens ook beschikbaar op de coupé-versie, de Maserati GranTurismo.

We zijn blij dat we er niet mee hoeven te rijden, want de bumper scheurt al als je naar een drempel kijkt. Daar merk je op de foto’s gelukkig niets van. Best geslaagd, niet?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws