
Het is Porsche niet gelukt om nog wat Taycans op Nederlands tekenen te zetten om te profiteren van 4 procent bijtelling. Alle zakelijk rijders betalen nu 8 procent over de eerste 45.000 euro en over de rest 22 procent. Of zullen het in het geval van Porsche toch ook veel particulieren zijn die een Taycan kopen? De eerste modellen druppelen het land binnen en de eerste drie Porsche Taycans hebben oplopende kentekens die beginnen met een H en eindigen op FV. Waarschijnlijk zijn de Nederlandse Porsche Taycans allemaal nog in handen van de importeur en dealers.
De goedkoopste Taycan van Nederland
De goedkoopste in de lijst is een rode Porsche Taycan 4S van 158.937 euro, die direct relatief het duurst is, want bijna een derde van de prijs bestaat uit opties. De Taycan 4S kost in de basis slechts 109.900 euro. Opties die snel aantikken zijn de Performance Plus-accu die 463 kilometer actieradius biedt (6.886 euro), keramische remmen (9.438 euro), achterasbesturing (2.464 euro), Burmester-audio (6.270 euro) en Porsche Dynamic Chassis Control (3.457 euro).
Daarna volgt een blauwe Porsche Taycan Turbo van 183.522 euro, die een vanafprijs draagt van 157.100 euro. Hieronder monteerde de samensteller flinke 21-inch velgen en keramische remschijven. De actieradius is volgens de specificaties 450 kilometer en van 0 naar 100 sprinten doet de Turbo in 3,2 seconden. Het schijnt dat het Nürburgring-record van de snelste vierdeurs EV gezet is met een Turbo, en niet met een Turbo S.
En tot slot een witte Porsche Taycan Turbo S van 219.999 euro. Deze staat bij Pon in Leusden en draagt de opvallende witte 21-inch Mission E Design-wielen, zodat hij lijkt op het concept uit 2015. Deze Taycan rijdt 412 kilometer ver (al zullen de 21-inchers iets van het bereik afsnoepen) en sprint in 2,8 seconden naar de 100 km/u dankzij een gecombineerd vermogen van 761 pk. De vanafprijs van deze elektrische Porsche is 191.000 euro.
Foto: Archiebald Photography
Meer van TopGear


Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
