
Het is Porsche niet gelukt om nog wat Taycans op Nederlands tekenen te zetten om te profiteren van 4 procent bijtelling. Alle zakelijk rijders betalen nu 8 procent over de eerste 45.000 euro en over de rest 22 procent. Of zullen het in het geval van Porsche toch ook veel particulieren zijn die een Taycan kopen? De eerste modellen druppelen het land binnen en de eerste drie Porsche Taycans hebben oplopende kentekens die beginnen met een H en eindigen op FV. Waarschijnlijk zijn de Nederlandse Porsche Taycans allemaal nog in handen van de importeur en dealers.
De goedkoopste Taycan van Nederland
De goedkoopste in de lijst is een rode Porsche Taycan 4S van 158.937 euro, die direct relatief het duurst is, want bijna een derde van de prijs bestaat uit opties. De Taycan 4S kost in de basis slechts 109.900 euro. Opties die snel aantikken zijn de Performance Plus-accu die 463 kilometer actieradius biedt (6.886 euro), keramische remmen (9.438 euro), achterasbesturing (2.464 euro), Burmester-audio (6.270 euro) en Porsche Dynamic Chassis Control (3.457 euro).
Daarna volgt een blauwe Porsche Taycan Turbo van 183.522 euro, die een vanafprijs draagt van 157.100 euro. Hieronder monteerde de samensteller flinke 21-inch velgen en keramische remschijven. De actieradius is volgens de specificaties 450 kilometer en van 0 naar 100 sprinten doet de Turbo in 3,2 seconden. Het schijnt dat het Nürburgring-record van de snelste vierdeurs EV gezet is met een Turbo, en niet met een Turbo S.
En tot slot een witte Porsche Taycan Turbo S van 219.999 euro. Deze staat bij Pon in Leusden en draagt de opvallende witte 21-inch Mission E Design-wielen, zodat hij lijkt op het concept uit 2015. Deze Taycan rijdt 412 kilometer ver (al zullen de 21-inchers iets van het bereik afsnoepen) en sprint in 2,8 seconden naar de 100 km/u dankzij een gecombineerd vermogen van 761 pk. De vanafprijs van deze elektrische Porsche is 191.000 euro.
Foto: Archiebald Photography
Meer van TopGear


Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Taycan Turbo GT: De krachtigste Porsche ooit is nog net iets langzamer dan Tesla

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?
