
Nee, wij verlagen ons niet tot sjoemelgrappen over Volkswagen, dus jij moet dat ook niet doen. Ja, een schot voor open doel is ook een doelpunt, maar hier staan we boven. En jij ook. Bij Volkswagen kun je nu een bijzondere accessoire bestellen om de boel te foppen. Zie jij op de foto’s wat er aan deze ID. Buzz Cargo niet klopt?
Nee, het zijn niet de rode accenten in de voorbumper. Dit lijken sleepogen, maar zijn het niet. Dit is nog een klein vergrijp naast het recente internetschandaal van een video waarbij tuner Rauh-Welt Begriff een sleepoog vastzet met kit. Nee, we hebben het over de achterste zijruiten. Kijk maar even goed. Zie jij wat er niet klopt aan de achterste ruitjes?
Een doorzichtige list – of eigenlijk niet
De ID. Buzz Cargo, dus de bestelversie, heeft namelijk helemaal geen zijruiten. Je kunt nu bij Volkswagen zogenoemde Glaslook-panelen bestellen. Dus nep-zijruiten. Waarom? Nou, gewoon, zodat je ID. Buzz Cargo eruitziet als een normale personenversie, maar dan met geblindeerde ruiten. In 2019 vonden we het nog hilarisch dat je op AliExpress een dakraamsticker kon bestellen.

De nepruiten zijn niet goedkoop
De nep-zijruiten maken deel uit van een nieuwe lichting accessoires voor de Buzz. Een setje nepruiten voor de ID. Buzz Cargo kost trouwens 695 euro. Je kunt ook een Styling-pakket bestellen met een voorspoiler, achterspoiler en sidebars. De rode dingen in de bumper zijn onderdeel van het Red Accent-pakket. Ook kun je nu zaken als de spiegelkappen in hoogglanszwart bestellen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
7 reacties op “Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De Volkswagen ID. Buzz GTX heeft meer vermogen dan een nieuwe Golf GTI

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Dit is (voorspelbaar genoeg) veruit de populairste occasion van Nederland in 2025

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Ondernemers opgelet: De uitgebouwde Ford Transit Custom waar je op wachtte, is hier

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Doe mij maar zo een Brede clown body.
Die clown smoel kun je niet meer ontzien eens je heb hebt gezien
Het blijft aanmodderen met VW. Maar VW rijders worden op hun wenken bediend met hun nep raampjes. Best passend eigenlijk
U bent vast zo’n zure Dacia rijder om zo af te geven op VW. Jammer hoor.
Ik heb een Opel Vivaro Black&White uitvoering van een aantal jaren geleden en die heeft die glaslook panelen standaard.
Snap de fuzz niet, wordt al jaren gedaan. Collega had een T5 waar dit ook al bij was gedaan, klappen we over meer dan 10 jaar geleden.
Dit doet volkswagen ook op de transporter.
Is toch nik mis mee?
De ID.buzz is by far de mooiste bestelbus die te koop is. Of misschien wel de enige die er behalve functioneel ook mooi uitziet. Maar vooral die voorkant is zo behoorlijk lelijk. Het origineel is een stuk beter.