
Nee, wij verlagen ons niet tot sjoemelgrappen over Volkswagen, dus jij moet dat ook niet doen. Ja, een schot voor open doel is ook een doelpunt, maar hier staan we boven. En jij ook. Bij Volkswagen kun je nu een bijzondere accessoire bestellen om de boel te foppen. Zie jij op de foto’s wat er aan deze ID. Buzz Cargo niet klopt?
Nee, het zijn niet de rode accenten in de voorbumper. Dit lijken sleepogen, maar zijn het niet. Dit is nog een klein vergrijp naast het recente internetschandaal van een video waarbij tuner Rauh-Welt Begriff een sleepoog vastzet met kit. Nee, we hebben het over de achterste zijruiten. Kijk maar even goed. Zie jij wat er niet klopt aan de achterste ruitjes?
Een doorzichtige list – of eigenlijk niet
De ID. Buzz Cargo, dus de bestelversie, heeft namelijk helemaal geen zijruiten. Je kunt nu bij Volkswagen zogenoemde Glaslook-panelen bestellen. Dus nep-zijruiten. Waarom? Nou, gewoon, zodat je ID. Buzz Cargo eruitziet als een normale personenversie, maar dan met geblindeerde ruiten. In 2019 vonden we het nog hilarisch dat je op AliExpress een dakraamsticker kon bestellen.

De nepruiten zijn niet goedkoop
De nep-zijruiten maken deel uit van een nieuwe lichting accessoires voor de Buzz. Een setje nepruiten voor de ID. Buzz Cargo kost trouwens 695 euro. Je kunt ook een Styling-pakket bestellen met een voorspoiler, achterspoiler en sidebars. De rode dingen in de bumper zijn onderdeel van het Red Accent-pakket. Ook kun je nu zaken als de spiegelkappen in hoogglanszwart bestellen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
7 reacties op “Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De Volkswagen ID. Buzz GTX heeft meer vermogen dan een nieuwe Golf GTI

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Ondernemers opgelet: De uitgebouwde Ford Transit Custom waar je op wachtte, is hier

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Doe mij maar zo een Brede clown body.
Die clown smoel kun je niet meer ontzien eens je heb hebt gezien
Het blijft aanmodderen met VW. Maar VW rijders worden op hun wenken bediend met hun nep raampjes. Best passend eigenlijk
U bent vast zo’n zure Dacia rijder om zo af te geven op VW. Jammer hoor.
Ik heb een Opel Vivaro Black&White uitvoering van een aantal jaren geleden en die heeft die glaslook panelen standaard.
Snap de fuzz niet, wordt al jaren gedaan. Collega had een T5 waar dit ook al bij was gedaan, klappen we over meer dan 10 jaar geleden.
Dit doet volkswagen ook op de transporter.
Is toch nik mis mee?
De ID.buzz is by far de mooiste bestelbus die te koop is. Of misschien wel de enige die er behalve functioneel ook mooi uitziet. Maar vooral die voorkant is zo behoorlijk lelijk. Het origineel is een stuk beter.