
Nee, wij verlagen ons niet tot sjoemelgrappen over Volkswagen, dus jij moet dat ook niet doen. Ja, een schot voor open doel is ook een doelpunt, maar hier staan we boven. En jij ook. Bij Volkswagen kun je nu een bijzondere accessoire bestellen om de boel te foppen. Zie jij op de foto’s wat er aan deze ID. Buzz Cargo niet klopt?
Nee, het zijn niet de rode accenten in de voorbumper. Dit lijken sleepogen, maar zijn het niet. Dit is nog een klein vergrijp naast het recente internetschandaal van een video waarbij tuner Rauh-Welt Begriff een sleepoog vastzet met kit. Nee, we hebben het over de achterste zijruiten. Kijk maar even goed. Zie jij wat er niet klopt aan de achterste ruitjes?
Een doorzichtige list – of eigenlijk niet
De ID. Buzz Cargo, dus de bestelversie, heeft namelijk helemaal geen zijruiten. Je kunt nu bij Volkswagen zogenoemde Glaslook-panelen bestellen. Dus nep-zijruiten. Waarom? Nou, gewoon, zodat je ID. Buzz Cargo eruitziet als een normale personenversie, maar dan met geblindeerde ruiten. In 2019 vonden we het nog hilarisch dat je op AliExpress een dakraamsticker kon bestellen.

De nepruiten zijn niet goedkoop
De nep-zijruiten maken deel uit van een nieuwe lichting accessoires voor de Buzz. Een setje nepruiten voor de ID. Buzz Cargo kost trouwens 695 euro. Je kunt ook een Styling-pakket bestellen met een voorspoiler, achterspoiler en sidebars. De rode dingen in de bumper zijn onderdeel van het Red Accent-pakket. Ook kun je nu zaken als de spiegelkappen in hoogglanszwart bestellen.
7 reacties op “Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?”
Laat een antwoord achter aan Henk Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Ondernemers opgelet: De uitgebouwde Ford Transit Custom waar je op wachtte, is hier

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Doe mij maar zo een Brede clown body.
Die clown smoel kun je niet meer ontzien eens je heb hebt gezien
Het blijft aanmodderen met VW. Maar VW rijders worden op hun wenken bediend met hun nep raampjes. Best passend eigenlijk
U bent vast zo’n zure Dacia rijder om zo af te geven op VW. Jammer hoor.
Ik heb een Opel Vivaro Black&White uitvoering van een aantal jaren geleden en die heeft die glaslook panelen standaard.
Snap de fuzz niet, wordt al jaren gedaan. Collega had een T5 waar dit ook al bij was gedaan, klappen we over meer dan 10 jaar geleden.
Dit doet volkswagen ook op de transporter.
Is toch nik mis mee?
De ID.buzz is by far de mooiste bestelbus die te koop is. Of misschien wel de enige die er behalve functioneel ook mooi uitziet. Maar vooral die voorkant is zo behoorlijk lelijk. Het origineel is een stuk beter.