Dit is de succesvolste pick-up van Europa. Of eigenlijk de nieuwe versie ervan. De Ford Ranger kreeg wat stijltips van zijn grote broer, de Ford F-150. De hoekigere neus ‘creëert meer ruimte in de motorruimte voor de nieuwe V6-motor en zorgt dat de Ranger klaar is voor andere aandrijftechnologieën in de nabije toekomst’. Net als zijn grote broer zal de Ranger dus ook elektrisch worden, maar nu nog even niet. Ford voegt eerst een 3,0-liter V6-diesel toe aan het aanbod. Daarnaast zijn er de bekende 2,0-liter diesels en 2,3-liter benzinemotoren.
Om zijn 40 procent marktaandeel in Europa te verdedigen, groeit de Ford Ranger met 50 millimeter in de breedte en ook in de wielbasis. Achter in de bak past een volwaardige pallet en er zijn meer punten om de lading te zekeren. De verlichting kun je met de app uit- en aanzetten als de klus uitloopt. Er zijn twee soorten vierwielaandrijving: eentje die je in en uit kunt schakelen en een systeem dat permanent actief is met een zogenoemde ‘set-and-forget’-instelling.
De prijs van de nieuwe Ford Ranger is nog niet bekend
Binnenin plaatst Ford een 10- of 12-inch scherm met hun nieuwste infotainmentsysteem. Dat betekent dat een hoop knoppen verdwijnen en in het scherm terug te vinden zijn. Voor wie zich zorgen maakt om vieze handen is er spraakbesturing. Uiteraard zijn er draadloze updates. Overigens zul je nog wel even moeten wachten op je nieuwe Ford Ranger. Vanaf het einde van 2022 kun je de pick-up bestellen. Nog een jaartje, dus. In het begin van 2023 verwacht Ford de truck pas in Europa. De prijzen van de nieuwe Ford Ranger volgen later.
willem heeft op 27 november 2021 geschreven:
Dan zit het wel goed ford kan beter trekkers maken maar mooi ding tog
NvG heeft op 26 november 2021 geschreven:
Een 3 liter v6 diesel. Laat me raden, hetzelfde blok als in de huidige Volkswagen Amarok? 😂