Nieuwe foto's van de Koenigsegg Jesko

Een hypercar in de bergen van Zwitserland is het leven dat we nodig hebben

Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko achterkant
Koenigsegg Jesko achterkant
Koenigsegg Jesko deuren
Koenigsegg Jesko zwitserland
Koenigsegg Jesko achterspoiler
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko interieur
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko achterkant
Koenigsegg Jesko achterkant
Koenigsegg Jesko deuren
Koenigsegg Jesko zwitserland
Koenigsegg Jesko achterspoiler
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko interieur

Aan de hand van de eerste foto’s van de Koenigsegg Jesko, was niet iedereen op slag verliefd. We kunnen gelukkig meedelen dat de foto’s de nieuwe hypercar geen goed deden. Je hoeft hem nog altijd niet mooi te vinden, maar je moet erkennen dat de Koenigsegg Jesko er op deze foto’s een stuk smakelijker uitziet.

Koenigsegg maakte de foto’s in de bergen van Luzern in Zwitserland. We delen ze omdat het a) mooie platen zijn en b) de Jesko een belangrijke auto is. Het is de hypercar die de barrière van 480 km/u moet doorbreken – zodra Christian von Koenigsegg de juiste banden en een flink plak asfalt vindt.

De drijvende kracht achter de potentiële recordpoging is een aangepaste versie van de 5,0-liter twin-turbo V8 uit de Agera. De lichtere flat-plane-krukas zou het geluid van de V8 aanzienlijk veranderen. Met E85-biobrandstof produceert de achtcilinder 1.600 pk en 1.500 Nm koppel.  Op reguliere brandstof is het zo’n 300 pk minder.

Op de topsnelheid, die nog niet bekend is, genereert de Koenigsegg Jesko 1.400 kilo downforce. Op de Duitse Autobahn, bij 250 km/u, kun je al rekenen op 800 kilo neerwaartse druk. Horizontale Triplex-dempers zorgen ervoor dat de Jesko niet squat door alle druk.

Foto’s: Eric Griess en Steven Wade

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws