Misschien wil je wel ooit een supercar met een middenmotor kopen, maar stel je ook prijs op wat praktisch nut en wat luxe. Of misschien denk je wel aan een GT met de motor voorin, maar dan wel liefst met een focus op het rijgedrag en een lager gewicht? McLaren denkt dat je beide wel wilt en komt met suggestie. Sterker: een nieuwe McLaren GT is de oplossing voor al je problemen.

Een lichtgewicht klaar om te boksen

De nieuwe McLaren GT is geen vervanging voor de huidige supercars. Het is meer een praktische en luxere toevoeging. Er is geen woord losgelaten over de naam van de nieuwe McLaren GT. Wel maakte men bekend dat hij in het begin van de zomer onthuld zal worden.

McLarens opperchef Mike Flewitt vertelt ons dat de nieuwe GT een V8 zal hebben die vergelijkbaar is met die van de 720S. Hij zal gemaakt zijn van koolstofvezel, en Flewitt claimt dat hij ‘de beste auto in zijn klasse zal zijn’.

‘Welke klasse?’ denk je dan zeker? Hij bedoelt de klasse waarin bijvoorbeeld de Continental GT opereert. Maar de McLaren GT zal veel lichter zijn. ‘Makkelijk onder de 1.500 kilo. Dit wordt een totaal andere auto. Als je hem rijdt, kan ik je garanderen dat je niet zou wensen dat de motor voorin lag. Het is geen opgekropte sedan’.

Wat weten we over de nieuwe McLaren GT?

Het materiaal van het interieur zal een stuk luxer zijn dan dat we gewend zijn van McLaren. ‘Het gaat er bij deze auto ook niet om de laatste vijf kilo er nog even af krijgen’, vertelt Flewitt. Ben je een sportief type? In de kofferbak is genoeg ruimte voor ski’s en een golftas – tegelijkertijd. En dan heb je voorin óók nog een kofferbak.

Het is een andere insteek voor McLaren, waarschijnlijk zelfs een grotere dan de Speedtail. Maar kijk eens naar wat andere fabrikanten doen. Die bouwen allemaal off-roaders, en dat wordt de GT nadrukkelijk níet. ‘Een SUV is niets voor ons. Maar we gebruiken onze technologie voor een auto voor de gewone weg, in het luxere segment’.

Ondanks McLarens expertise zal ongeveer 70 procent van de onderdelen van de GT compleet nieuw zijn. Waaronder zo´n beetje alle delen van de carrosserie. Helaas hebben we op dit moment alleen deze wat lomp gecamoufleerde foto van het prototype. Sorry!

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)