
De duurste auto ter wereld (16.5 miljoen euro inclusief belastingen) bouw je niet in een half jaartje. En toch stond op de Autosalon van Genève, een half jaar nadat de klant akkoord gaf, een glimmende Bugatti La Voiture Noire op de beursvloer. Zagen de bouwers van Bugatti een half jaar hun vrouw en kinderen niet?
Nee, zelfs Bugatti kan niet heksen. Niet met de tijd, in ieder geval – de W16-motor is weer een ander verhaal. De Bugatti La Voiture Noire op de Autosalon van Genève was slechts een showkoets zonder interieur en met een kleine elektromotor, zodat het levensgrote model op eigen kracht kon voortbewegen. De anonieme klant moet nog eventjes wachten op zijn auto.
Tim Bravo, Bugatti’s PR-chef, zegt tegen Carscoops: ‘Dit is niet de afgeronde auto. We startten slechts een half jaar geleden met het project toen de klant akkoord gaf. De auto wordt in 2 tot 2,5 jaar afgeleverd. De auto in Genève had ook nog geen interieur.’
De uiteindelijke Bugatti La Voiture Noire zal op het onderstel van een Chiron gebouwd worden. De 8,0-liter W16-motor blijft standaard en produceert dus 1.500 pk en 1.600 Nm. Wie de anonieme koper is, is nog niet bekend. Vandaar ook het woordje anoniem. Het land van bestemming is ook nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear





Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt



Bugatti Chiron Profilée: De laatste W16 ooit kan van jou zijn



Is de Bugatti Chiron sneller dan een Tesla of Lucid in een dragrace?


Bugatti Chiron Pur Sport drift zijn banden aan gruzelementen


Experiment: Hoeveel bieden opkoopwebsites voor de duurste auto van Nederland?





De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag




Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt



De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


Waarom 2022 een recordjaar was voor de allerduurste automerken ter wereld



Bugatti Chiron Profilée: De laatste W16 ooit kan van jou zijn



Is de Bugatti Chiron sneller dan een Tesla of Lucid in een dragrace?


BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd


Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?


Creatieve remklauwen van Brembo


De Ferrari hybride supercar komt deze zomer


Auto als investering: de beste en slechtste


De bijzonderste auto’s op Genève 2019





De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)




Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading



De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


Alpine A110 R: 1e rij-indruk



Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar





De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden


Deze elektrische Xpeng P7 en G9 komen naar Nederland


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR



Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


Reacties