
De Renault Captur is nu al zes jaar de lieveling van mensen die zich jonger willen voelen dan ze eigenlijk zijn. De kleine crossover combineert een hip uiterlijk met een hoge zit, wat alles is wat de man of vrouw van middelbare leeftijd nodig heeft om ouderdom te maskeren. Daarom was het ook een auto die je vaak op straat tegenkwam.
Verander nooit een winnend team moet Renault gedacht hebben toen ze de nieuwe Captur ontwierpen. Als je naar ‘m kijkt, kun je hem overduidelijk herkennen als de kleine crossover van Renault. Maar zet ze naast elkaar en er zijn wel wat verschillen in het ontwerp te zien. Het oogt allemaal net wat meer doorontwikkeld. Dat zal ook mede komen doordat de kleine SUV iets groter is geworden. De nieuwe Renault Captur is nu 11 centimeter langer dan zijn voorganger.
Vanbinnen is de nieuwe Renault Captur flink veranderd
Met name aan de binnenkant van de Captur is niets bij het oude gebleven. We konden deze stijl van het interieur al eerder bij de Clio zien. Je krijgt nu een ‘Smart Cockpit’ met een 9,3-inch touchscreen. Verder heeft Renault het interieur van de nieuwe Captur bedekt met luxere materialen en zijn de stoelen en het stuur onder handen genomen voor meer comfort. Uiteraard is de nieuwe Renault Captur op de meeste plekken aan te passen naar je eigen smaak (er zijn niet minder dan 18 kleuren leverbaar), want hippe kleine crossover.
Motorenaanbod
Je hebt de keuze uit vier motoren bij de nieuwe Captur. Voor nu zijn er de TCe 100 (100 pk), TCe 130 GPF (130 pk) en de TCe 155 GPF (155 pk). Waar zullen ze de namen voor die motoren toch vandaan halen? Volgend jaar komt de E-Tech Plug-in hybride die een 1,6-liter benzinemotor combineert met twee elektromotoren. Deze versie wint energie uit de remmen terug net zoals in de Formule 1 zodat je weer iets hebt om over op te scheppen op saaie verjaardagen. Wees er dan alleen wel op voorbereid dat mensen de tegenvallende resultaten van het F1-team van Renault erbij halen.
In het najaar kun je naar de dealer om de nieuwe Renault Captur te bekijken. Tegen die tijd zullen ook de prijzen bekend zijn, want die laat Renault vooralsnog nog niet los.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De nieuwe Renault Captur behoudt zijn handigste functie

Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)

Crashtest Captur en Defender is onbedoeld komisch

Renault Captur E-Tech Intense

Ford Puma vs Renault Captur vs Nissan Juke

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Is zo’n comfortabele Renault Talisman na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Automerk legt uit waarom het onmogelijk is om een goedkope auto te maken voor Nederland

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Mist hier niet het label Advertorial?