
Alleen omdat je relatie voorbij is, betekent het nog niet dat je elkaar niet meer ziet. Misschien omdat je samen kinderen op te voeden hebt (al is er niets ergers dan gescheiden ouders die samen één cadeau geven aan hun kinderen, schuldgevoel moet je immer afkopen) of omdat je soms eenzaam bent op de zaterdagavond. In het geval van Nissan en Honda is het misschien nog wat disfunctioneler: de twee hebben besloten niet samen te wonen, maar willen toch samen een kindje.
We geven toe: misschien hadden we halverwege moeten stoppen met de beeldspraak. Zoals je waarschijnlijk wel hebt meegekregen, gaat het niet zo goed met Nissan. Een potentiële redding van het automerk was een overname door Honda. Of in ieder geval een fusie. De twee merken kwamen er toch niet uit en deze gesprekken zijn van de baan. Maar blijkbaar vinden ze elkaar nog wel lief genoeg om samen een supercar te ontwikkelen.
De samenwerking is bijzonder. Want het zou gaan om een Honda NSX en een Nissan GT-R op hetzelfde platform. Deze twee auto’s waren in de jaren ’90 gezworen vijanden. Aan de andere kant: tijdens de Derde Wereldoorlog hoort Duitsland waarschijnlijk bij de geallieerden. Alles kan in deze gekke tijden. Als Toyota nog even komt aankloppen of ze de nieuwe Supra op hetzelfde platform mogen parkeren, dan is het feest compleet. Vooruit, een Mitsubishi 3000 GT op hetzelfde platform kan er ook wel bij.
De twee auto’s zullen wel onderscheidend zijn
Tijdens de New York Auto Show zegt een hoge pief van Nissan tegen The Drive dat een samenwerking tussen Nissan en Honda best mogelijk is: ‘Kunnen we een volgende generatie NSX en GT-R op hetzelfde platform bouwen, de NSX laten aansluiten bij waar hij voor staat en een GT-R laten aansluiten bij waar hij voor staat? Zodat het geen klonen zijn?’ Hij denkt dat het mogelijk is om twee authentieke auto’s te bouwen die beide trouw blijven aan hun voorgangers.
De volgende Nissan GT-R wordt een hybride
De topman vertelt ook aan The Drive dat de opvolger van de Nissan GT-R gewoon weer een benzinemotor krijgt. Waarschijnlijk wordt het een hybride zonder stekker. Dat zou het meest logische zijn voor op het circuit. Een PHEV moet je opladen en kan maar een paar rondes volle kracht leveren. Een normale hybride zou constante prestaties kunnen leveren. De nieuwe GT-R zou op z’n vroegst over drie jaar al komen, met een uitloop naar vijf jaar. We zijn benieuwd.
@rustige rijder, wat voor zever verkoop jij. Snelle wagen heeft niets te maken met wat jij daar uitkraamt. Ik zie genoeg mensen met een platte 1.2L als gekke rijden. Dat gedrag dat jij omschrijft heeft niets met de auto te maken maar meer met de persoon ik kwestie.
snap niet waarom de mensen een hele snelle wagen willen hebben
Is het stoer en wil je graag hard rijden waar een ander normaal zich aan de snalheid houd
Ben jij ook zo iemand die zijn leven waagt om door een aanrijding met een boom
Waarom kunnen bepaalde mensen zich niet normaal gedragen op de weg
Kom elke dag van die gestoorde idioten tegen
Denk aan de kinderen en stop met dat achtelijke gedrag
Hopelijk geen powerloze miskleun zoals de Toyota/BMW Supra een zwaar traag duur onding.
Honda,Nissan maakten briljante sportauto´s hopelijk maken ze geen EV-misbaksel,maar minstens een V-6 motor die het bloed uit je hersens laat stromen die waanzinnig snel is geen ´mainstream rommel…
Ondergang Europese auto industrie!
Zal toch wel niet in NL te verkrijgen zijn of abrupt duur. Wij mogen alleen elektrische rotzooi of 2 , 3 max 4 cilindertjes kopen. Kan niet meer herinneren hoelang het geleden is dat ik een glimlach op mijn gezicht kreeg als ik een golfje3 vr6 hoorde toeren.
Honda en Nissan waren geen aartsvijanden. In Japan ligt dat heel anders, daar hebben ze respect voor elkaar, ook al ben je concurrenten van elkaar.
Ik kreeg déjà vu’s van de foto’s bij dit artikel…:
https://topgear.nl/autonieuws/honda-en-nissan-overwegen-samen-verder-te-gaan-met-mitsubishi/