Het minder delicate stuurgedrag van hoofdrolspeler Sean bezegelde al vroeg in de film het lot van de Nissan Silvia S15 uit The Fast and the Furious: Tokyo Drift. Daardoor speelde de ‘Mona Lisa van de driftwereld’ later in de film een belangrijke rol: haar motor afstaan aan een Ford Mustang.
We snappen dat de Nissan Silvia S15 uit de film heus niet écht zijn motor doneerde aan een Mustang, maar het verhaal maakt een mooi bruggetje naar deze Mona Lisa. Want in deze driftauto ligt namelijk geen originele SR20-motor of de RB26-motor zoals in de film, maar een 6,2-liter V8-motor van General Motors.
Deze Nissan Silvia S15 ‘Mona Lisa’ werd gebruikt tijdens Fast & Furious Live. De ouderwetse LS-motor is perfect voor een stuntauto die veel misbruikt wordt en de V8 is makkelijker te onderhouden dan een opgefokte Nissan Skyline-motor zoals de S15 in de film had. De show moet immers altijd doorgaan.
Wat moest de Nissan Silvia S15 ‘Mona Lisa’ kosten?
De auto was onderdeel van de gigantische veiling begin dit jaar. Velocity Motor Group zet de auto nu te koop en ze vragen er net geen 35.000 euro voor, wat voor een driftauto met een 6,2-liter V8, een sequentiële bak, een hydraulische handrem en een portie faam heel acceptabel klinkt. Alleen nog even zelf een rolkooi erin bakken.
Het vermogen van de LS3-motor in de Nissan Silvia S15 ‘Mona Lisa’ staat niet in de advertentie. General Motors spreekt zelf over zo’n 440 pk en 440 Nm koppel. Genoeg om een fijn potje te kunnen driften, dachten wij zo.
Reacties