Opel Adam Rocks: open bulletje

Kijk Opel, zo gaat ie lekker! Een vleugje originaliteit, een toefje durf en hup, gewoon even een nieuw segmentje binnenbeuken. Namelijk dat van de compacte semi-offroad-soort-van-stadscabrio. Jawel, met deze nieuwe Adam Rocks kunnen robuuste snelwegavonturiers die noodgedwongen steeds kleiner moeten gaan rijden hun lol voorlopig op.

Al sinds z'n introductie vinden we de Adam een kek ding, maar hij kwam ontegenzeggelijk wat te kort op motorisch gebied. Dat lost Opel nu voor alle Adams op met een nieuwe 1,0-liter EcoTec driecilinder turbomotor. Er valt te kiezen uit versies met 90 of 115 pk, waarbij de eerste het zuinigst en het schoonst is (4,3 l/100 km, 99 g/km CO2), en je krijgt er meteen een nieuwe en soepel schakelende zesbak bij.

Da's fijn allemaal, maar nu even over die Adam Rocks. Het is het vierde uitrustingsniveau (naast Glam, Jam en Slam) en behelst zoals je ziet vooral een hoop kliko-plastic en stoere accentjes. Dat is op zich niets nieuws; Fiat doet het al tijden met de Panda Trekking en ook Volkswagen is inmiddels mee gaan doen met de Cross Up. Wat de Opel echter uniek maakt, is het zogenoemde Swing Top-dak, dat zich opvouwt richting de c-stijlen voor een lekkere cabrio-achtige ervaring. Top.

Uiteraard kun je de Adam Rocks tot in den treure personaliseren met kleurtjes en foefjes en lifjes en lafjes, maar Opels nieuwe IntelliLink-infotainmentsysteem met uitvoerige Android- en iOS-connectiviteit is standaard, net als een verbeterd onderstel, 17-inch velgen (18-inch optioneel) en led-achterlichten. Ook kun je kiezen voor zaken als een parkeerassistent en stuurverwarming.

De Opel Adam Rocks komt deze zomer op de markt voor een nog onbekende prijs.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws