
Na de 1.0 EcoTec-driecilinder en de geinige Rocks is Opels inspiratie nog niet uitgeput. Ze presenteren in Genève nog een derde Adam-variant, namelijk deze Adam S. De ingrediënten: een sportonderstel, een OPC-remsysteem, vlotte styling en een 1.4 EcoTec-turbomotor met 150 pk.
Dezelfde 1.4 vonden we al eerder in de Adam, maar dan zonder turbo; en laten we zeggen dat die het nodige verschil zal maken. De constructie van het blok is zo compact mogelijk gehouden, en hoewel het nog altijd van gietijzer is, zijn er allerlei trucjes toegepast – holle nokkenassen, een uitlaatspruitstuk met de turbo erin verwerkt – om het gewicht laag te houden.
De Adam S is te herkennen aan zaken als unieke bumpers en sideskirts, een voor- en dakspoiler en 18-inch velgen met daarachter een stel rode remklauwen. Hij heeft standaard automatische airco, donkere ruiten, Opels infotainment-systeem IntelliLink, led-dagrijverlichting en led-achterlichten aan boord.
Is dit de Adam die we al sinds de introductie van het model willen hebben? Het lijkt er sterk op – al is dit officieel nog maar een conceptcar. Maar maak je geen zorgen, hij komt er gewoon.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Opel Adam S 1.4 Turbo

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Opel Adam Rocks: open bulletje

Opel Adam 1.4 Slam

Opel Adam krijgt een 1.0 Turbo

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

De nieuwe auto’s van de Koninklijke Marechaussee rijden niet op diesel, benzine, waterstof óf elektriciteit

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?
