
Na de 1.0 EcoTec-driecilinder en de geinige Rocks is Opels inspiratie nog niet uitgeput. Ze presenteren in Genève nog een derde Adam-variant, namelijk deze Adam S. De ingrediënten: een sportonderstel, een OPC-remsysteem, vlotte styling en een 1.4 EcoTec-turbomotor met 150 pk.
Dezelfde 1.4 vonden we al eerder in de Adam, maar dan zonder turbo; en laten we zeggen dat die het nodige verschil zal maken. De constructie van het blok is zo compact mogelijk gehouden, en hoewel het nog altijd van gietijzer is, zijn er allerlei trucjes toegepast – holle nokkenassen, een uitlaatspruitstuk met de turbo erin verwerkt – om het gewicht laag te houden.
De Adam S is te herkennen aan zaken als unieke bumpers en sideskirts, een voor- en dakspoiler en 18-inch velgen met daarachter een stel rode remklauwen. Hij heeft standaard automatische airco, donkere ruiten, Opels infotainment-systeem IntelliLink, led-dagrijverlichting en led-achterlichten aan boord.
Is dit de Adam die we al sinds de introductie van het model willen hebben? Het lijkt er sterk op – al is dit officieel nog maar een conceptcar. Maar maak je geen zorgen, hij komt er gewoon.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Opel Adam S 1.4 Turbo

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Opel Adam Rocks: open bulletje

Opel Adam 1.4 Slam

Opel Adam krijgt een 1.0 Turbo

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Waarom moet je een auto uitlijnen en hoe vaak moet je dit doen?

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Als je dit ene detail ziet bij een occasion, kun je hem beter gelijk laten staan

Door een ‘innovatie’ van een paar jaar geleden zijn een hoop motoren nu een tikkende tijdbom
