
Na de 1.0 EcoTec-driecilinder en de geinige Rocks is Opels inspiratie nog niet uitgeput. Ze presenteren in Genève nog een derde Adam-variant, namelijk deze Adam S. De ingrediënten: een sportonderstel, een OPC-remsysteem, vlotte styling en een 1.4 EcoTec-turbomotor met 150 pk.
Dezelfde 1.4 vonden we al eerder in de Adam, maar dan zonder turbo; en laten we zeggen dat die het nodige verschil zal maken. De constructie van het blok is zo compact mogelijk gehouden, en hoewel het nog altijd van gietijzer is, zijn er allerlei trucjes toegepast – holle nokkenassen, een uitlaatspruitstuk met de turbo erin verwerkt – om het gewicht laag te houden.
De Adam S is te herkennen aan zaken als unieke bumpers en sideskirts, een voor- en dakspoiler en 18-inch velgen met daarachter een stel rode remklauwen. Hij heeft standaard automatische airco, donkere ruiten, Opels infotainment-systeem IntelliLink, led-dagrijverlichting en led-achterlichten aan boord.
Is dit de Adam die we al sinds de introductie van het model willen hebben? Het lijkt er sterk op – al is dit officieel nog maar een conceptcar. Maar maak je geen zorgen, hij komt er gewoon.
Meer van TopGear


Opel Adam S 1.4 Turbo

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Opel Adam Rocks: open bulletje

Opel Adam 1.4 Slam

Opel Adam krijgt een 1.0 Turbo

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Een Opel-bestuurder werd met 696 km/u (!) geflitst in België – zo hoog was de boete die hij kreeg

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

BMW? Audi? Eigenlijk is er niets luxer dan een goedkope Fiat Panda

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
