TopGear reed zojuist de nieuwe Opel Corsa. In het komende nummer lees je het uitgebreide testverslag – en een vergelijkende test met de Polo en de Fiesta, nu alvast de highlights.
Testobject: Opel Corsa
Uitvoering: 1.0 Turbo 115 pk Cosmo
Locatie: Frankfurt
Weersomstandigheden: frisjes maar droog
Wat reden we?
De nieuwe Opel Corsa dus, Opels best-sellertje die nodig een frisse neus, maar vooral een frisse binnenkant moest krijgen – ook onder de motorkap.
Beviel het?
Binnenin is ie best heel fraai geworden voor een auto in deze prijsklasse. Mooie materialen, nette, logische indeling van het dashboard en handigheidjes om je smartphone te koppelen. Van buiten is ie meer van hetzelfde: geen spectaculaire wijzigingen ten opzicht van het vorige model – een beetje een gemiste kans.
Nog bijzonderheden?
De nieuwe motoren: de belangrijkste daarvan is de driecilinder benzine-versie met een inhoud van 1,0 liter die naar keuze 90 of 115 pk levert. Het is niet de schoonste in z’n klasse, wel de stilste – zeker ook wat waard. En pittig genoeg (met 115 pk) om je lol te bezorgen.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
Je kunt kiezen uit een 3-deurs of 5-deurs versie voor alle motoren die Opel op dit moment voor de Corsa heeft: die 1.0 Turbo dus met 90 (A-label met 20 procent bijtelling) of 115 pk (B-label, 25 procent), een 1.4 viercilinder benzine met 90 pk (B-label en 25 procent met handbak en 20 procent met automaat, deze geeft wat meer koppel en rijdt wat luier) en een 1.3 CDTi diesel met 95 pk (B-label en 20 procent bijtelling). Prijzen vanaf 13.995 euro – en dat is een mooie aanbieding, en allemaal vanaf nu te bestellen en vanaf eind december in de showroom.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Leuk, fris, vlot, weer bij de tijd en scherp van prijs – mits je een kale neemt: met een riedel opties kan het snel oplopen. De Corsa kan de Polo en de Fiesta weer bijbenen, maar of ie ze ook voorbij steekt…
Reacties