Zie hier de vernieuwde Opel Corsa. Tja, zeg het maar, wat zijn de verschillen? Niet te zien hè? Nee, de Duitsers zijn vooral bezig geweest met het updaten van het motorenpalet. Weinig tot geen uiterlijke wijzigingen dus.
Grootste winst is geboekt in het reduceren van het verbruik met gemiddeld 13 procent. Alle motoren (7 benzine, 4 diesels) voldoen bovendien aan de Euro5-norm. Aan de basis staat een 1,0-liter driepitter waarmee je de 1 op 20 zou moeten halen. Maar da’s nog niks vergeleken met de 1.3 CDTI Ecoflex. Met deze 90 pk sterke oliestoker kom je op een litertje diesel 27 kilometer verder. In theorie. De CO2-uitstoot bedraagt 98 gr/km. Beetje jammer dus voor de zakelijke rijder, die geen 14 procent, maar 20 procent bijtelling moet betalen.
Uiteraard ontbreken een GSI (150 pk) en een OPC (192 pk) evenmin, net als een relatief snelle diesel, de 1.7 CDTI met 130 pk. In januari staat de ‘nieuweling’ al bij de dealer. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend, maar zullen waarschijnlijk niet veel afwijken van de huidige Corsa. Dat betekent een vanafprijs van zo’n 13.000 euro.
Reacties