
Het is tijd om toe te geven aan het evangelie van de paarse auto. Vanochtend maakte deze Ford GT op HRE-wielen onze dag al iets beter (bovenop dat het vrijdag is) en toen verscheen deze paarse Porsche 918 Spyder op ons scherm. Sla een woordenboek open en ga naar het woord ‘verleidelijk’. Geen plaatje, inderdaad. Want het is een woordenboek.
Maar! Als een woordenboek plaatjes had, stond deze paarse Porsche 918 Spyder naast de definitie. We zouden onze linker long geven voor deze auto, want lopen zouden we toch nooit meer doen. Alleen in de auto rijden en in een stoeltje zitten om ernaar te kijken. En daarbij is het een Porsche 918 Spyder – alsof dat niet verleidelijk genoeg is.
De paarse kleur komt niet uit de standaard lakjeslijst van Porsche. Iemand liet de paarse Porsche 918 Spyder in deze specifieke kleur spuiten. Volgens de advertentie is de kleur ‘Nachtblauw Metallic’, wat wij niet helemaal snappen. Hoe het ook zij, de eigenaar was de Porsche na 500 kilometer al zat en nu staat de hypercar te koop in Leusden.
Mocht je het vergeten zijn: de Porsche 918 Spyder is de hybride hypercar uit Stuttgart. De 4,6-liter V8 produceert in samenwerking met twee elektromotoren een gecombineerde 887 pk. Hierdoor sprint de 918 in 2,8 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid is 345 km/u. Het interieur is rood leer, want dat mag tegenwoordig weer. En al helemaal in een Porsche.
Foto’s: Steven van Kooijk
Meer van TopGear


BMW crasht tegen Porsche 918 en Ferrari GTC4Lusso

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Aflevering van Porsche 918 Spyder gaat net even anders

Elektrische hypercar van Porsche is een mogelijkheid

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit
