
Het is tijd om toe te geven aan het evangelie van de paarse auto. Vanochtend maakte deze Ford GT op HRE-wielen onze dag al iets beter (bovenop dat het vrijdag is) en toen verscheen deze paarse Porsche 918 Spyder op ons scherm. Sla een woordenboek open en ga naar het woord ‘verleidelijk’. Geen plaatje, inderdaad. Want het is een woordenboek.
Maar! Als een woordenboek plaatjes had, stond deze paarse Porsche 918 Spyder naast de definitie. We zouden onze linker long geven voor deze auto, want lopen zouden we toch nooit meer doen. Alleen in de auto rijden en in een stoeltje zitten om ernaar te kijken. En daarbij is het een Porsche 918 Spyder – alsof dat niet verleidelijk genoeg is.
De paarse kleur komt niet uit de standaard lakjeslijst van Porsche. Iemand liet de paarse Porsche 918 Spyder in deze specifieke kleur spuiten. Volgens de advertentie is de kleur ‘Nachtblauw Metallic’, wat wij niet helemaal snappen. Hoe het ook zij, de eigenaar was de Porsche na 500 kilometer al zat en nu staat de hypercar te koop in Leusden.
Mocht je het vergeten zijn: de Porsche 918 Spyder is de hybride hypercar uit Stuttgart. De 4,6-liter V8 produceert in samenwerking met twee elektromotoren een gecombineerde 887 pk. Hierdoor sprint de 918 in 2,8 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid is 345 km/u. Het interieur is rood leer, want dat mag tegenwoordig weer. En al helemaal in een Porsche.
Foto’s: Steven van Kooijk
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW crasht tegen Porsche 918 en Ferrari GTC4Lusso

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Aflevering van Porsche 918 Spyder gaat net even anders

Elektrische hypercar van Porsche is een mogelijkheid

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
