De nieuwe Pagani Huayra Roadster BC kost 4 miljoen euro

De nieuwe Pagani met 800 pk is hier

Pagani Huayra Roadster BC
Pagani Huayra Roadster BC
Pagani Huayra Roadster BC
Pagani Huayra Roadster BC
Pagani Huayra Roadster BC automaat
Pagani Huayra Roadster BC V12 mercedes amg
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12 stuur interieur
Pagani Huayra Roadster BC
Pagani Huayra Roadster BC
Pagani Huayra Roadster BC
Pagani Huayra Roadster BC
Pagani Huayra Roadster BC automaat
Pagani Huayra Roadster BC V12 mercedes amg
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12
Pagani Huayra Roadster BC V12 stuur interieur

Ja, ook wij maken ons schuldig aan het belachelijk maken van de eindeloze stroom speciale uitvoeringen van Pagani. Dat is alleen omdat wij ontzettend jaloerse types zijn. De onophoudelijke achtervolging van details van Pagani en de mystieke sfeer om het merk zijn magisch. Daarom zijn we eigenlijk ook heel blij met de nieuwste creatie: de Pagani Huayra Roadster BC.

Schreeuw niet ‘hij ziet eruit als die andere, maar dan zonder dak’. Je scherm is een levenloos object en zal zich niets van je aantrekken. De Pagani Huayra Roadster BC is nieuw. Nieuwe body, nieuwe aero, nieuwe ophanging, nieuwe uitlaat en nieuw koolstofvezel. Dat lijkt ons genoeg, toch?

Laten we beginnen bij de nieuwe 6,0-liter V12, die speciaal door AMG gemaakt is voor Pagani. Het is nu de enige twaalfcilinder die AMG nog maakt en hij produceert 800 pk en 1.050 Nm. De motor ligt centraal in de Pagani Huayra Roadster BC en schakelen doet een zeventraps automaat van Xtrac.

Nieuw koolstofvezel voor de Pagani Huayra Roadster BC

Voor de Pagani Huayra Roadster BC pakte de autobouwer een nieuw soort koolstofvezel dat stijver is en minder weegt. Het totale gewicht is nu 1.250 kilo. Je mag Horacio Pagani ook wel Meneer Koolstofvezel noemen. Hij ontwikkelde bepaalde technieken die je nu ook terugvindt in andere supercars, en zelfs in een Airbus A380.

Materiaalkosten voor het koolstofvezel stegen met 450 procent, en dat is te zien in de prijs. De aero drukt de roadster met 500 kilo op de weg bij 280 km/u. De neerwaartse druk komt vooral van zichtbare spoilers en vleugels. De krachten in de Roadster lopen op tot 2,2 g, zowel longitudinaal als lateraal. Hou je dus goed vast.

De details die het merk befaamd maken, zijn uiteraard aanwezig op de Pagani Huayra Roadster BC. Kijk maar naar de aluminium sleutel, de leren riemen die de motorkap aan de buitenkant dichthouden en het opengewerkte schakelmechanisme van de automaat.

Prijs van de Pagani Huayra Roadster BC

De nieuwe Pagani is niet goedkoop. Weet je nog dat de Huayra net geen 900.000 euro kostte en toen al duur leek? Je kon er immers bijna vier Lamborghini’s van kopen. Nou, deze Pagani Huayra Roadster BC kost een lieve 4 miljoen euro. En alle 40 exemplaren zijn al verkocht.

Reacties
  1. Jelle zegt op 1 augustus 2019 om 23:33:

    Elke euro waard, wat een heerlijke automobiele pornografie.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws