Peugeot 308 SW definitief

Kijk maar eens goed in het verkeer rond, in een Peugeot rijden eigenlijk altijd hele keurige mensen. Dat werd dertig jaar geleden al geconstateerd en dat is nu nog zo. Afgezien van een enkele uitschieter ziet ook iedere Peugeot er erg saai keurig uit.

Maar gelukkig wordt het tegendeel soms bewezen door creaties als de 308 RC Z. Wanneer komt ie? Of nog liever, wanneer kunnen we de meest opwindende versie van de brood en boter 308 gaan rijden? Ook in Genève staan we helaas weer oog in oog met het conceptmodel. Kans gemist, dat wordt wachten tot Parijs, na de zomer!

 
Wat heeft Peugeot dan wel in Genève? Over brood en boter gesproken. De 308 SW! En aan die auto is helemaal niets nieuw. Gooi een 307 SW en een 308 in een cocktailshaker en na niet eens zolang schudden rollen daar de 308 SW en nog wat losse onderdelen uit. Maximaal zeven stoelen, een groot panoramadak en meer ruimte dan in de vijfdeurs. Voilà, dacht de ontwerper, ‘daar ben ik gauw mee klaar’.
 
Een tepee is een indianentent, zo’n ding waar kinderen getooid in bijpassende kleding en het maken van oewoewoe-geluiden rumoerig omheen rennen. Absoluut onduidelijk waarom Peugeot de personenversies van haar bestelauto’s een indianentent noemt.

Er is zelfs al een indianententenfamilie, de Bipper Tepee, Partner Tepee en Expert Tepee. De eerste twee staan nieuw in Genève. De Bipper Tepee is de kleinste, zo klein dat er niet eens de moeite wordt genomen zijruiten in de achterste panelen te zetten. Peugeot neemt wel de moeite een gepimpte versie te maken, de Beep Beep. De afdeling naamgeving was een dagje vrij!

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken