
‘De eerste volledig elektrische stationwagen van een Europese fabrikant’, zo noemt het merk de SW-versie van de nieuwe Peugeot e-308. Vooruit, de Taycan Sport Turismo is misschien net niet praktisch genoeg om écht als stationwagen in te zetten. Peugeot bood de 308 al aan met benzinemotoren en een plug-in hybride aandrijflijn, en deze EV maakt het gamma compleet.
Zowel de Peugeot e-308 als de e-308 SW krijgen dezelfde elektromotor met 156 pk die de voorwielen aandrijft. De accu meet in beide gevallen 54 kWh en daarmee zou een actieradius van 400 kilometer mogelijk moeten zijn. Het energieverbruik is 12,7 kWh per 100 kilometer. Bij snelladers kun je van 20 naar 80 procent laden in 25 minuten met een maximale snelheid van 100 kW.
Verder is het een Peugeot 308 zoals je hem kent. Het merk monteert een klein schermpje waar je overheen moet turen om de digitale tellers te zien en rechts daarvan zit een tweede scherm. Ook opvallend (maar verder niet heel boeiend): met de wijzigingen van het logo is de ‘e’ in e-308 een hoofdletter geworden. Bij de Peugeot e-208 was het nog een onderkast.
Wanneer komt de Peugeot e-308?
Beide modellen komen halverwege 2023 naar de showrooms. De prijzen voor Nederland zijn nog niet bekend. De plug-in hybride kost in ieder geval net geen 40.000 euro, dus daar kun je het een en ander uit afleiden.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

De Peugeot 308 is een knapperd

Peugeot 308 ingesloten door winkelwagens

Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading


De Inception Concept laat zien hoe de Peugeots van de toekomst eruitzien


Peugeot 9X8 Hypercar: is er nog wel een connectie tussen Le Mans-racers en straatauto’s?


Deze gloednieuwe Wallys 719 is eigenlijk een oude auto (die we hier ook ooit hadden)


Deze waterstofbusjes kun je óók aan de laadpaal hangen en komen volgend jaar naar Nederland


Deze Peugeot 806 Procar is een volbloed racebusje (en hij kan van jou zijn)


De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld


Deze gepantserde VW Golf GTI heeft zelfs een kogelwerend glazen schuifdak


Pechvogel vindt zijn Audi RS 3 bedolven onder de modder terug bij autobedrijf


Welke Mini is leuker om te rijden: de nieuwe Electric of de oude Cooper?


Is de hybride Dacia Jogger zijn geld waard?



De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt



Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


Alpine A110 R: 1e rij-indruk



De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken



BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)



Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders



Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’


Even schrikken: Tesla-rijder claimt dat het stuur spontaan loslaat op de snelweg


Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken



BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)



Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders


Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen



Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’


Ai heeft op 13 september 2022 geschreven:
Die wordt dus veel te duur voor te weinig range.