
Laten we 2014 eens goed aftrappen: het is de het nieuwe leaseliefje van Peugeot, de 308 SW. Officieel wordt de auto pas in maart gepresenteerd, op de autoshow van Genève, maar dat is voor de Fransen geen reden om geïnteresseerden nu niet alvast lekker te maken met wat plaatjes en info.
De nieuwe 308 SW is 4,58 meter lang en goed ruim: hij slikt minimaal 610 liter aan bagage. Klap je de achterbank neer, dan houd je een volledig vlakke laadvloer over en kun je pas echt koffers gaan stapelen. De 308 SW weegt 140 kilo minder dan zijn voorganger en komt er – geheel niet verrassend – met dezelfde motoren als de hatchback. Dat betekent dat ook een BlueHDI-versie met 85 g/km aan CO2-uitstoot zijn opwachting maakt; droog je toetsenbord eens af, zakelijk rijdend Nederland.
Zoals gezegd staat de 308 SW in maart in Genève; daarna duurt het nog een maandje of twee voor Peugeot 'm in de showrooms parkeert.
Meer van TopGear


De volledig elektrische Peugeot e-308 is er ook bij (en gelijk als SW)

Peugeot 308 GT Hybrid 225

Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)
