
Laten we 2014 eens goed aftrappen: het is de het nieuwe leaseliefje van Peugeot, de 308 SW. Officieel wordt de auto pas in maart gepresenteerd, op de autoshow van Genève, maar dat is voor de Fransen geen reden om geïnteresseerden nu niet alvast lekker te maken met wat plaatjes en info.
De nieuwe 308 SW is 4,58 meter lang en goed ruim: hij slikt minimaal 610 liter aan bagage. Klap je de achterbank neer, dan houd je een volledig vlakke laadvloer over en kun je pas echt koffers gaan stapelen. De 308 SW weegt 140 kilo minder dan zijn voorganger en komt er – geheel niet verrassend – met dezelfde motoren als de hatchback. Dat betekent dat ook een BlueHDI-versie met 85 g/km aan CO2-uitstoot zijn opwachting maakt; droog je toetsenbord eens af, zakelijk rijdend Nederland.
Zoals gezegd staat de 308 SW in maart in Genève; daarna duurt het nog een maandje of twee voor Peugeot 'm in de showrooms parkeert.
Meer van TopGear


De volledig elektrische Peugeot e-308 is er ook bij (en gelijk als SW)

Peugeot 308 GT Hybrid 225

Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback
