
Laten we 2014 eens goed aftrappen: het is de het nieuwe leaseliefje van Peugeot, de 308 SW. Officieel wordt de auto pas in maart gepresenteerd, op de autoshow van Genève, maar dat is voor de Fransen geen reden om geïnteresseerden nu niet alvast lekker te maken met wat plaatjes en info.
De nieuwe 308 SW is 4,58 meter lang en goed ruim: hij slikt minimaal 610 liter aan bagage. Klap je de achterbank neer, dan houd je een volledig vlakke laadvloer over en kun je pas echt koffers gaan stapelen. De 308 SW weegt 140 kilo minder dan zijn voorganger en komt er – geheel niet verrassend – met dezelfde motoren als de hatchback. Dat betekent dat ook een BlueHDI-versie met 85 g/km aan CO2-uitstoot zijn opwachting maakt; droog je toetsenbord eens af, zakelijk rijdend Nederland.
Zoals gezegd staat de 308 SW in maart in Genève; daarna duurt het nog een maandje of twee voor Peugeot 'm in de showrooms parkeert.
Meer van TopGear


De volledig elektrische Peugeot e-308 is er ook bij (en gelijk als SW)

Peugeot 308 GT Hybrid 225

Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze zomer gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn – zo hard mag je
