
Na vier jaar heeft de Peugeot 508 een oppepper gekregen die vrij letterlijk de 'face' in 'facelift' zet. En de 'lift' ook, eigenlijk.
Niet zomaar een paar andere luchtinlaten en klaar: de 508 kreeg een neus die echt nieuw van vorm is, met een hogere, meer rechtopstaande grille en een vlakkere motorkap voor een meer potige uitstraling (en iets met voetgangersveiligheid, waarschijnlijk). Led-dagrijverlichting, -richtingaanwijzers en -mistlampen zijn standaard, en full-led koplampen zijn aanwezig op de duurdere uitvoeringen. De achterlichten werden gewijzigd en ogen nu wat frisser.
Ook het interieur werd herzien, met nieuw vormgegeven klokken en een groot 7-inch touchscreen, dat de functie van vele knoppen heeft overgenomen. Er zijn nu een dodehoekassistent en een achteruitrijdcamera beschikbaar.
Peugeot liet het onderstel voor wat het was, maar kwam wel met flinke updates op het vlak van motoren. Nieuw is de 1.6 THP 165 benzinemotor, die de bekende THP 155 vervangt en voldoet aan de Euro 6-eisen. Hij produceert – je raadt het al – 165 pk, en stoot als je kiest voor de handgeschakelde zesbak 129 g/km aan CO2 uit, een verbetering van 15 g/km. De nieuwe 2,0-liter BlueHDI diesels zijn, gezien hun vermogen van 150 en 180 pk, bijzonder schoon: respectievelijk 105 en 111 g/km. Uiteraard is er ook nog de HYbrid4 dieselhybride (3,3 l/100 km, 85 g/km), onder andere leverbaar in de vorm van de opgehoogde RXH.
De nieuwe Peugeot 508 wordt in augustus gepresenteerd in Moskou en Chengdu; in september krijgen wij 'm te zien op de autoshow van Parijs. Diezelfde maand wordt hij ook leverbaar.
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen
