
Ha, dacht Peugeot. Wat Audi en Volvo kunnen, kunnen wij ook, maar dan beter. Zodoende introduceren ze nu de 508 RXH: niet alleen een soort XC-allroad-stationdinges, maar ook nog eens een hybride.
Aan boord van deze 508 vinden we het veelbesproken HYbrid4-systeem, waarbij een dieselmotor de voorwielen en een elektromotor zonodig de achterwielen aandrijft. Samen zijn deze blokjes goed voor 200 pk en 450 Nm, lang niet gek dus. Bovendien kan de auto ook volledig elektrisch rijden. Het verbruik blijft zo binnen de perken met 4,2 l/100 km, net als de CO2-uitstoot van 109 g/km.
Natuurlijk is de carrosserie opgeleukt met een flinke hoeveelheid plastic kappen, dikke 18-inch velgen en een stel extra led’jes zodat het plebs ook in de achteruitkijkspiegel kan zien hoe zeer je op stand rijdt. In het interieur zien we een nieuw soort bekleding en een rijke standaarduitrusting, die onder andere bestaat uit een panoramadak, elektrische stoelen, keyless entry en Peugeot Connect-navigatie.
De auto is in september op de autoshow van Frankfurt te bewonderen. Vanaf het voorjaar van 2012 vind je ‘m bij de Peus-dealer.
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Vanaf vandaag moet je ineens op cursus om sommige PHEV’s en EV’s te mogen rijden – dit moet je weten

Als je een Volkswagen of Opel hebt, is het hitteprotocol in Nederland nog belangrijker

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?
