
Ha, dacht Peugeot. Wat Audi en Volvo kunnen, kunnen wij ook, maar dan beter. Zodoende introduceren ze nu de 508 RXH: niet alleen een soort XC-allroad-stationdinges, maar ook nog eens een hybride.
Aan boord van deze 508 vinden we het veelbesproken HYbrid4-systeem, waarbij een dieselmotor de voorwielen en een elektromotor zonodig de achterwielen aandrijft. Samen zijn deze blokjes goed voor 200 pk en 450 Nm, lang niet gek dus. Bovendien kan de auto ook volledig elektrisch rijden. Het verbruik blijft zo binnen de perken met 4,2 l/100 km, net als de CO2-uitstoot van 109 g/km.
Natuurlijk is de carrosserie opgeleukt met een flinke hoeveelheid plastic kappen, dikke 18-inch velgen en een stel extra led’jes zodat het plebs ook in de achteruitkijkspiegel kan zien hoe zeer je op stand rijdt. In het interieur zien we een nieuw soort bekleding en een rijke standaarduitrusting, die onder andere bestaat uit een panoramadak, elektrische stoelen, keyless entry en Peugeot Connect-navigatie.
De auto is in september op de autoshow van Frankfurt te bewonderen. Vanaf het voorjaar van 2012 vind je ‘m bij de Peus-dealer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
