
Ha, dacht Peugeot. Wat Audi en Volvo kunnen, kunnen wij ook, maar dan beter. Zodoende introduceren ze nu de 508 RXH: niet alleen een soort XC-allroad-stationdinges, maar ook nog eens een hybride.
Aan boord van deze 508 vinden we het veelbesproken HYbrid4-systeem, waarbij een dieselmotor de voorwielen en een elektromotor zonodig de achterwielen aandrijft. Samen zijn deze blokjes goed voor 200 pk en 450 Nm, lang niet gek dus. Bovendien kan de auto ook volledig elektrisch rijden. Het verbruik blijft zo binnen de perken met 4,2 l/100 km, net als de CO2-uitstoot van 109 g/km.
Natuurlijk is de carrosserie opgeleukt met een flinke hoeveelheid plastic kappen, dikke 18-inch velgen en een stel extra led’jes zodat het plebs ook in de achteruitkijkspiegel kan zien hoe zeer je op stand rijdt. In het interieur zien we een nieuw soort bekleding en een rijke standaarduitrusting, die onder andere bestaat uit een panoramadak, elektrische stoelen, keyless entry en Peugeot Connect-navigatie.
De auto is in september op de autoshow van Frankfurt te bewonderen. Vanaf het voorjaar van 2012 vind je ‘m bij de Peus-dealer.
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk
