
Ha, dacht Peugeot. Wat Audi en Volvo kunnen, kunnen wij ook, maar dan beter. Zodoende introduceren ze nu de 508 RXH: niet alleen een soort XC-allroad-stationdinges, maar ook nog eens een hybride.
Aan boord van deze 508 vinden we het veelbesproken HYbrid4-systeem, waarbij een dieselmotor de voorwielen en een elektromotor zonodig de achterwielen aandrijft. Samen zijn deze blokjes goed voor 200 pk en 450 Nm, lang niet gek dus. Bovendien kan de auto ook volledig elektrisch rijden. Het verbruik blijft zo binnen de perken met 4,2 l/100 km, net als de CO2-uitstoot van 109 g/km.
Natuurlijk is de carrosserie opgeleukt met een flinke hoeveelheid plastic kappen, dikke 18-inch velgen en een stel extra led’jes zodat het plebs ook in de achteruitkijkspiegel kan zien hoe zeer je op stand rijdt. In het interieur zien we een nieuw soort bekleding en een rijke standaarduitrusting, die onder andere bestaat uit een panoramadak, elektrische stoelen, keyless entry en Peugeot Connect-navigatie.
De auto is in september op de autoshow van Frankfurt te bewonderen. Vanaf het voorjaar van 2012 vind je ‘m bij de Peus-dealer.
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Doorbraak: wetenschappers ontdekken manier om voor 170.000 jaar aan waterstof uit de grond te halen

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4
