
Miljardairs van deze wereld, verzamelen! Linda Jackson, de grote baas van Peugeot, heeft heel voorzichtig de deur geopend voor een straatlegale Peugeot 9X8. Als er maar iemand is die genoeg wilt betalen, dan bouwt het Franse merk graag een APK-plichtige versie van de Le Mans-racer.
‘Nee, het staat niet op de planning’, zei Jackson toen we haar de meest speculatieve vraag stelden over het omtoveren van de 9X8 tot een echte concurrent van de Aston Martin Valkyrie. En toch bood ze ook aan: ‘Als je met een blanco cheque komt, kunnen we altijd praten.’ Zo zie je maar: alles is te koop.
‘Het is zo’n situatie waarin als iemand langs zou komen, waarom niet? Maar tot nu toe is er nog niemand geweest. Misschien heb ik nu de deur geopend? Misschien komt er nog wel iemand, je weet het maar nooit’, zegt ze.
Wat zou een straatlegale Peugeot 9X8 kosten?
Het is duidelijk dat er geen plannen zijn om de Le Mans-racer in productie te nemen als straatauto. Maar het klinkt alsof Jackson overtuigd zou kunnen worden om een uniek exemplaar te maken als het aanbod voldoende nullen bevat. Bij Ferrari schijnt een one-off minimaal 5 miljoen euro te kosten, maar daar hebben ze vaak al een auto die als basis gebruik kan worden. Peugeot heeft momenteel niets van een sportauto. Denk aan vele miljoenen euro’s.
Moesten alle Le Mans-racers niet straatauto’s zijn?
Oorspronkelijk was het plan dat alle Le Mans Hypercar-inschrijvingen gehomologeerd zouden worden met daadwerkelijke straatauto’s. Zo zou er een nieuwe supercar komen van Toyota en zou Aston Martin de Valkyrie ombouwen tot Le Mans Hypercar. Deze plannen werden herzien en nu hoeven de deelnemers aan de Hypercar-klasse geen straatversies meer te bouwen van de Le Mans-racers. Helaas.
Meer van TopGear


De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Aankomend weekend is de 24 Uur van Le Mans – dit moet je weten als je al jaren niet hebt gekeken

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Uitslag 24 Uur van Le Mans 2024: Ferrari wint voor de tweede keer op rij na een geweldige race

Le Mans 24 was de eerste racegame die ook echt 24 uur duurde

De BMW M3 GT2 Art Car uit 2010 blijft geweldig (en hij staat in Nederland binnenkort)

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
