
Peugeot is hard bezig om haar modellengamma gelijk te trekken met de schitterende 208 en 508. Dat wil zeggen: die enorme opengesperde waffel, waar we al zo lang tegen ageren, moet verdwijnen. In Parijs stelt het merk, naast een rits conceptcars, daartoe de gefacelifte RCZ voor.
Nou was de RCZ de enige Peugeot waar we die grote muil nog wel van konden hebben; door z’n lage en brede voorkomen paste die er op de een of andere manier wel bij. Maar nu ze ‘m een neus van bescheidener formaat gegeven hebben, beginnen we toch wat te twijfelen. Dit staat ‘m ook erg goed, ingetogener. Of we het mooier vinden, daar zijn we nog niet helemaal uit. Misschien vanwege die ietwat meewarige grijns die ie nu opzet.
Naast de nieuwe grille en bumper kreeg de RCZ ook een gewijzigd logo, nieuwe velgen, een setje led’jes en donkere, minder langwerpige koplampen toegewezen. Er zijn meer opties tot personalisatie, met zaken als stickerpakketten en contrasterende kleurstellingen. En nog veel belangrijker: naast de benzineversies met 156 en 200 pk en de diesel met 163 pk, komt er ook een R-versie met maar liefst 260 pk. Een voorproefje hiervan zal als conceptcar op de autoshow van Parijs staan, in de kleuren van de almachtige Onyx. We like!
Meer van TopGear


De 7 slechtste achterbanken voor mensen met benen

Dieselsport: TT, RCZ, 225d, Scirocco

Peugeot RCZ R

Peugeot RCZ R: 1e rij-indruk

Peugeot RCZ 1.6 THP 200

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben
