
Het is een fijne gedachte dat er mensen zijn die zich druk maken om de veiligheid van bestaande auto’s. Zeker als het gaat om achterbanden van een auto die vier keer de toegestane snelheid haalt of als een auto trekjes van pyromanie vertoont. Maar soms kun je ook zeggen: maak je niet zo druk.
Lamborghini moet meer dan 4.700 exemplaren van de Huracán terugroepen in Amerika. De reden is het ontbreken van een afdekkapje van de koplampverstelling. Zonder het kapje zouden eigenaren in de verleiding kunnen komen om zelf hun koplampen te verstellen, en dat zou gevaarlijk zijn omdat de Huracán dan tegenliggers kan verblinden.
Waar zit de lonkende stelschroef?
Als je de voorste kap (of frunk) van de Huracán opent dan zie je aan weerszijde twee kleine gaatjes. Steek een inbussleutel in het juiste doorgangetje en je komt bij de stelschroef van de koplamp. De schroeven zijn dus niet zichtbaar en het verstellen is niet iets wat je per ongeluk doet. En dan hebben we het ook nog over de horizontale afstelling.
‘De horizontale afstelling van de lichtbundel is mogelijk dankzij de afwezigheid van een afdekkap over de stelschroef. De klanten kunnen de horizontale stelschroef bereiken en zelf een aanpassing doen’, meldt de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), wat je kunt zien als de RDW én de Euro NCAP van Amerika.
De terugroepactie van de Lamborghini Huracán komt deels vanuit het merk zelf
Lamborghini bracht het euvel zelf aan het licht, maar de Amerikaanse toezichthouder besloot dat er een terugroepactie moest komen. Het ontbreken van het afdekkapje is een menselijk foutje in de fabriek van Lamborghini geweest. De oplossing voor de levensgevaarlijke verleiding is het plaatsen van het dopje. Alle Amerikaanse eigenaren krijgen een brief thuis met de oproep om naar de dealer te gaan. Die drukt vervolgens een kapje op het gaatje van de stelschroef.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
