
Het is een fijne gedachte dat er mensen zijn die zich druk maken om de veiligheid van bestaande auto’s. Zeker als het gaat om achterbanden van een auto die vier keer de toegestane snelheid haalt of als een auto trekjes van pyromanie vertoont. Maar soms kun je ook zeggen: maak je niet zo druk.
Lamborghini moet meer dan 4.700 exemplaren van de Huracán terugroepen in Amerika. De reden is het ontbreken van een afdekkapje van de koplampverstelling. Zonder het kapje zouden eigenaren in de verleiding kunnen komen om zelf hun koplampen te verstellen, en dat zou gevaarlijk zijn omdat de Huracán dan tegenliggers kan verblinden.
Waar zit de lonkende stelschroef?
Als je de voorste kap (of frunk) van de Huracán opent dan zie je aan weerszijde twee kleine gaatjes. Steek een inbussleutel in het juiste doorgangetje en je komt bij de stelschroef van de koplamp. De schroeven zijn dus niet zichtbaar en het verstellen is niet iets wat je per ongeluk doet. En dan hebben we het ook nog over de horizontale afstelling.
‘De horizontale afstelling van de lichtbundel is mogelijk dankzij de afwezigheid van een afdekkap over de stelschroef. De klanten kunnen de horizontale stelschroef bereiken en zelf een aanpassing doen’, meldt de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), wat je kunt zien als de RDW én de Euro NCAP van Amerika.
De terugroepactie van de Lamborghini Huracán komt deels vanuit het merk zelf
Lamborghini bracht het euvel zelf aan het licht, maar de Amerikaanse toezichthouder besloot dat er een terugroepactie moest komen. Het ontbreken van het afdekkapje is een menselijk foutje in de fabriek van Lamborghini geweest. De oplossing voor de levensgevaarlijke verleiding is het plaatsen van het dopje. Alle Amerikaanse eigenaren krijgen een brief thuis met de oproep om naar de dealer te gaan. Die drukt vervolgens een kapje op het gaatje van de stelschroef.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

In jouw toekomstige auto is het stuur niet fysiek verbonden met de wielen – is dat niet gevaarlijk?
