Porsche verkocht iets meer dan 60.000 exemplaren van de 928 gedurende zijn hele levensduur. Geen enorme flop, maar ook niet succesvol genoeg om een direct vervolg te rechtvaardigen aan de coupé met een V8 voorin. Smacht je toch naar een nieuwe 928? Wacht dan nog even met het dichtlassen van de achterdeuren van een Panamera en klop aan bij de Franse restaurateur Nardone Automotive.

Wat je hier ziet, is een Porsche 928 restomod – en het is een nogal bijzonder ding. Nardone voert subtiele designwijzigingen door en maakt vervolgens de volledige carrosserie van koolstofvezel. Kijk maar even goed naar de bredere wielkasten en de cyberpunk-achtige achterlichten.

Natuurlijk heeft ie z’n klapkoplampen nog

De koplampen klappen nog altijd omhoog, maar het mechanisme is nu opengewerkt voor een modernere uitstraling. De auto staat op 18-inch velgen die geïnspireerd zijn door de 16-inch putdeksels van het origineel. Vanbinnen is er veel leer en alcantara, maar het blijft een zeer klassiek interieur. Kijk even extra goed naar de tellers achter het stuur.

Een moderne ECU stuurt de aangepaste V8 aan waardoor het totale vermogen nu ruim 400 pk is. Ook aan de handbak met zes versnellingen werd gesleuteld en er is een sperdifferentieel. De ophanging is aangepast met actieve dempers, grotere remmen en adaptieve elektrische stuurbekrachtiging.

Nardone wil deze afgewerkte Porsche 928 restomod in 2024 gaan leveren, hoewel er momenteel met geen woord wordt gesproken over prijzen of hoeveel ze er willen gaan bouwen. Met iets meer dan 60.000 oorspronkelijk verkochte 928’s zullen het er niet zoveel zijn…

Reacties

  • Guido Gilissen heeft op 14 juni 2022 geschreven:

    LOL

    Reageer
  • Guido Gilissen heeft op 14 juni 2022 geschreven:

    Geef mij maar het origineel. Dit interieur is hondslelijk.

    Reageer
  • @Negen44 heeft op 10 juni 2022 geschreven:

    Omdat het eigenlijk een Audi is?

    Reageer
  • Negen44 heeft op 10 juni 2022 geschreven:

    Hopelek kome ze ook met een 944. Is toch de beste Porche.

    Reageer

Laat een antwoord achter aan Guido Gilissen Reactie annuleren

(verplicht)