De Porsche Taycan, die voorheen Mission E heette, krijgt een broertje, namelijk de Porsche Mission E Cross Turismo. Mogen we ‘m gewoon Porsche Taycan Cross Turismo noemen? Want in de basis zal de tweede volledig elektrische Porsche gewoon een Taycan zijn, maar dan met stoer kunststof om de wielkasten en een paar extra centimeter bodemvrijheid.
De Porsche Taycan Cross Turismo (hah, we doen het gewoon) produceert net als zijn broer 600 pk en biedt een actieradius van 500 kilometer (NEDC). Taycan – dat spreek je uit als ‘Taai-Kan’ – komt uit een ‘Euraziatisch dialect’ en betekent ‘een levendig jong veulen’. Het heeft dus niets te maken met b-films van Liam Neeson.
Porsche steekt tot 2021 een forse 6 miljard euro in elektrische auto’s. Dit is een verdubbeling ten opzichte van de oorspronkelijke planning. Van de extra drie miljard euro wordt zo’n 500 miljoen euro ingezet voor de ontwikkeling van de Porsche Taycan en de versies die hierop volgen. En zul je net zien: gaan ze stiekem de naam veranderen.
Benieuwd hoe zoiets rijdt? Lees de 1e rij-indruk van de Porsche Mission E Cross Turismo.
Reacties