
Er breken belangrijke tijden aan in het automotive landschap. Na alle dikke SUV’s, crossovers en grotere auto’s, zien we nu dat er meer EV’s bijkomen aan de onderkant van de markt. Er zijn natuurlijk voldoende ‘mobiliteitsoplossingen’ zoals de Opel Rocks-e, dat Nederlandse apparaat uit China en de Dacia Spring. Op zich doen ze wat ze moeten doe, maar het is tijd voor betaalbare volwaardige elektrische auto’s. De prijs van de Hyundai Inster is bekend en we kunnen melden dat het een scherpe prijs is geworden.
Wat is de prijs van de Hyundai Inster?
We vallen maar meteen met de deur in huis, want de Hyundai Inster kost 24.295 euro. Voor dat geld krijg je de ‘E-Motion’-uitvoering met de 42-kWh batterij. Items als elektrische ramen rondom, climate control, Apple CarPlay, navigatie en digitaal instrumentenpaneel zijn helemaal standaard. De Inster heeft 97 hele pk’s onder de motorkap en kan op een volle accu 339 kilometer halen, als de omstandigheden hetzelfde zijn als in de WLTP-cyclus, uiteraard.

Wat kost de Hyundai Inster in de private lease?
Heb je dat geld net niet klaarliggen in een aluminium koffertje met gloednieuwe briefjes van twintig? Goed nieuws: in de private lease kost de Hyundai Inster 334 euro per maand. Dat is dan wel volgens een vrij lange periode waarin je weinig rijdt: een looptijd van 72 maanden met een maximum van 5.000 kilometer per jaar. Dat is helaas een ‘industriestandaard’ van communiceren, want we zijn nog nooit iemand tegenkomt die zo lang met een auto doet en er tegelijkertijd zo weinig mee rijdt.
Hoe hoog is de bijtelling voor de Hyundai Inster?
Uiteraard kun je ‘m ook zakelijk leasen, dan bedraagt de leasetermijn 274 euro per maand. Dit is handig om te weten om te kijken of ie binnen jouw budget past. Jij moet dan nog bijtelling betalen voor de leaseauto. In 2025 betaal je 17 procent bijtelling voor een elektrische auto. De bijtelling is afhankelijk van je inkomen en je eigen bijdrage. Maar als je een minder dan 75.000 euro verdient per jaar en geen eigen bijdragen hebt, dan moet je rekening houden met ongeveer 130 euro netto bijtelling per maand.
Hoe zit het met de grootste concurrent?
De prijs van de Hyundai Inster is concurrerender dan verwacht. De prijs is bijna exact gelijk aan die van de grootste concurrent, de Citroën ë-C3, die in ‘YOU’-uitvoering 24.290 euro kost. Het scheelt dus 5 euro. De Inster is echter wel wat rijker uitgerust dan de ë-C3, waarbij navigatie, elektrische ramen achter en climate control niet aanwezig zijn.

Is er subsidie (SEPP) van toepassing?
Jazeker. Mocht je de Hyundai Inster particulier willen kopen, dan kun je aanspraak maken op de 2.950 euro subsidie. Dan kost de Inster je maar 21.345 euro. Alle uitvoeringen van de Hyundai Inster voldoen aan de voorwaarden voor de SEPP-subsidie. De Inster komt eind dit jaar naar Nederland. De SEPP is ook gewoon geldig als de aanvraag in 2024, maar de auto in 2025 pas wordt geleverd. In 2025 vervalt de SEPP. Op dit moment zit er nog 16.850.000 euro in de pot.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
5 reacties op “De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is dit niet de aller schattigste auto van vandaag?

Is de elektrische Hyundai Inster van minder dan 25.000 euro wel een volwaardige auto?

Deze elektrische Hyundai Inster is een stadsauto die 355 kilometer ver komt

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Dit automerk wil 800 volt gebruiken om jouw voorruit te elektrocuteren, want dat scheelt krabben

Van dit piepkleine detail in veel nieuwe auto’s zullen sommige mensen knettergek worden

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

Geely Galaxy Starship 7 heeft een actieradius van 1.419 km en kost 12.995 euro

Een van de bestverkochte auto’s van Nederland heeft het ‘Tesla-probleem’ – zo los je dat op

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

Is de Ford Explorer EV Long Range de betere Volkswagen?

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Dacia Spring: hoe goed of slecht rijdt de goedkoopste elektrische auto van Nederland? (review)

De goedkoopste EV van Nederland kost 10.000 euro minder dan een VW Polo

Dacia Spring: De goedkoopste elektrische auto van Nederland is vernieuwd

Deze populaire EV wordt in Duitsland plotseling bijna de helft goedkoper

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze betaalbare auto’s zijn ook nog eens heel betrouwbaar, volgens onderzoek

Dacia doet het dan toch beter met hun elektrische koekendoos, weliswaar in Vlaanderen. https://nl.dacia.be/hybride-en-elektrische-gamma/spring-stadsauto.html
NL prijs vergelijken met BE is voor auto’s kansloos.
Op het gebied van autorijden heb ik echt wel medelijden met onze Noorderburen. Maar verder steun ik de Nederlandse economie wel met mijn wekelijkse boodschappen en de regelmatige tripjes naar de Hornbach 😁
Sinds wanneer is een Miljoen Belgische frank een normale prijs voor een koekendoos op wielen?!?!?
Een Golf 3 cabrio 2.0 kostte in 1994 een miljoen Belgische Frank en dat betaal je tegenwoordig inderdaad voor zo een koekendoos.