Al sinds zijn verschijnen in 2022 vinden we de Peugeot 408 een verademing om te zien. Om te beginnen is ie geen crossover, dat is tegenwoordig al heel wat. Hij heeft een laag en slank fastback-silhouet, maar staat toch hoog op z’n wielen, een esthetiek die we erg waarderen. Je kon de 408 al kopen als (plug-in) hybride, maar een vol-elektrische versie was er nog niet – tot nu. En deze Peugeot E-408 krijgt meteen ook een Nederlandse prijs mee.

De E-408 is uitgerust met dezelfde motor als (de instapversie van) de E-3008 en E-5008, goed voor 210 pk op de voorwielen. In die modellen is de techniek al aardig zuinig gebleken. In combinatie met een vrij bescheiden accupakket van 58 kWh komt de E-408 volgens WLTP dan ook 453 kilometer ver op een lading. Snelladen van 20 naar 80 procent gaat in zo’n 30 minuten.

De prijs van de Peugeot E-408

De Nederlandse prijzen van de nieuwe Peugeot E-408 beginnen bij 44.780 euro. Oftewel net een paar honderd euro onder de grens van de SEPP-subsidie voor particulieren die een EV willen kopen of leasen. Die regeling loopt eind dit jaar af, maar voorlopig kun je dus nog 2.950 euro korting op de nieuwprijs scoren. Je hebt dan de E-408 Allure te pakken, die met led-koplampen, 19-inch wielen, stoel- en stuurverwarming en connected navigatie al lekker in zijn spulletjes zit. Kies je de E-408 GT, met matrix-led, sfeerverlichting en een zwik extra rijhulpjes, dan ben je 4.000 euro extra kwijt en kun je dus fluiten naar de subsidie.

In België begint het gamma van de Peugeot E-408 bij 44.710 euro voor de Allure. De GT heeft een prijs van 48.110 euro. In alle gevallen geldt dat dit een bescheiden bedrag is om niet in dezelfde e-blob te hoeven rijden als andere weggebruikers. Goed bezig, Peugeot.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)