
Al sinds zijn verschijnen in 2022 vinden we de Peugeot 408 een verademing om te zien. Om te beginnen is ie geen crossover, dat is tegenwoordig al heel wat. Hij heeft een laag en slank fastback-silhouet, maar staat toch hoog op z’n wielen, een esthetiek die we erg waarderen. Je kon de 408 al kopen als (plug-in) hybride, maar een vol-elektrische versie was er nog niet – tot nu. En deze Peugeot E-408 krijgt meteen ook een Nederlandse prijs mee.
De E-408 is uitgerust met dezelfde motor als (de instapversie van) de E-3008 en E-5008, goed voor 210 pk op de voorwielen. In die modellen is de techniek al aardig zuinig gebleken. In combinatie met een vrij bescheiden accupakket van 58 kWh komt de E-408 volgens WLTP dan ook 453 kilometer ver op een lading. Snelladen van 20 naar 80 procent gaat in zo’n 30 minuten.
De prijs van de Peugeot E-408
De Nederlandse prijzen van de nieuwe Peugeot E-408 beginnen bij 44.780 euro. Oftewel net een paar honderd euro onder de grens van de SEPP-subsidie voor particulieren die een EV willen kopen of leasen. Die regeling loopt eind dit jaar af, maar voorlopig kun je dus nog 2.950 euro korting op de nieuwprijs scoren. Je hebt dan de E-408 Allure te pakken, die met led-koplampen, 19-inch wielen, stoel- en stuurverwarming en connected navigatie al lekker in zijn spulletjes zit. Kies je de E-408 GT, met matrix-led, sfeerverlichting en een zwik extra rijhulpjes, dan ben je 4.000 euro extra kwijt en kun je dus fluiten naar de subsidie.
In België begint het gamma van de Peugeot E-408 bij 44.710 euro voor de Allure. De GT heeft een prijs van 48.110 euro. In alle gevallen geldt dat dit een bescheiden bedrag is om niet in dezelfde e-blob te hoeven rijden als andere weggebruikers. Goed bezig, Peugeot.
Eén reactie op “Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 408 Hybrid review: Een bijzonder ding om te zien, maar hoe rijdt het?

Peugeot 408: 1e rij-indruk

De Peugeot 408 is een fastback (en heeft écht niets te maken met de C5 X, hoor)

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Voor de prijs van een Alfa Romeo Junior 280pk, kan je ook kiezen voor een echte reisauto, hoewel de actieradius te wensen over laat. Maar een tas koffie & een stukje taart om de 3h, verzacht de pijn van de noodzakelijke laadbeurt pitstop. Anders reizen in een GT.