
Al sinds zijn verschijnen in 2022 vinden we de Peugeot 408 een verademing om te zien. Om te beginnen is ie geen crossover, dat is tegenwoordig al heel wat. Hij heeft een laag en slank fastback-silhouet, maar staat toch hoog op z’n wielen, een esthetiek die we erg waarderen. Je kon de 408 al kopen als (plug-in) hybride, maar een vol-elektrische versie was er nog niet – tot nu. En deze Peugeot E-408 krijgt meteen ook een Nederlandse prijs mee.
De E-408 is uitgerust met dezelfde motor als (de instapversie van) de E-3008 en E-5008, goed voor 210 pk op de voorwielen. In die modellen is de techniek al aardig zuinig gebleken. In combinatie met een vrij bescheiden accupakket van 58 kWh komt de E-408 volgens WLTP dan ook 453 kilometer ver op een lading. Snelladen van 20 naar 80 procent gaat in zo’n 30 minuten.
De prijs van de Peugeot E-408
De Nederlandse prijzen van de nieuwe Peugeot E-408 beginnen bij 44.780 euro. Oftewel net een paar honderd euro onder de grens van de SEPP-subsidie voor particulieren die een EV willen kopen of leasen. Die regeling loopt eind dit jaar af, maar voorlopig kun je dus nog 2.950 euro korting op de nieuwprijs scoren. Je hebt dan de E-408 Allure te pakken, die met led-koplampen, 19-inch wielen, stoel- en stuurverwarming en connected navigatie al lekker in zijn spulletjes zit. Kies je de E-408 GT, met matrix-led, sfeerverlichting en een zwik extra rijhulpjes, dan ben je 4.000 euro extra kwijt en kun je dus fluiten naar de subsidie.
In België begint het gamma van de Peugeot E-408 bij 44.710 euro voor de Allure. De GT heeft een prijs van 48.110 euro. In alle gevallen geldt dat dit een bescheiden bedrag is om niet in dezelfde e-blob te hoeven rijden als andere weggebruikers. Goed bezig, Peugeot.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 408 Hybrid review: Een bijzonder ding om te zien, maar hoe rijdt het?

Peugeot 408: 1e rij-indruk

De Peugeot 408 is een fastback (en heeft écht niets te maken met de C5 X, hoor)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Peugeot E-3008 GT review: Hoe rijdt de eerste EV met nieuwe techniek voor Peugeot, Opel en Fiat?

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Voor de prijs van een Alfa Romeo Junior 280pk, kan je ook kiezen voor een echte reisauto, hoewel de actieradius te wensen over laat. Maar een tas koffie & een stukje taart om de 3h, verzacht de pijn van de noodzakelijke laadbeurt pitstop. Anders reizen in een GT.