
Al sinds zijn verschijnen in 2022 vinden we de Peugeot 408 een verademing om te zien. Om te beginnen is ie geen crossover, dat is tegenwoordig al heel wat. Hij heeft een laag en slank fastback-silhouet, maar staat toch hoog op z’n wielen, een esthetiek die we erg waarderen. Je kon de 408 al kopen als (plug-in) hybride, maar een vol-elektrische versie was er nog niet – tot nu. En deze Peugeot E-408 krijgt meteen ook een Nederlandse prijs mee.
De E-408 is uitgerust met dezelfde motor als (de instapversie van) de E-3008 en E-5008, goed voor 210 pk op de voorwielen. In die modellen is de techniek al aardig zuinig gebleken. In combinatie met een vrij bescheiden accupakket van 58 kWh komt de E-408 volgens WLTP dan ook 453 kilometer ver op een lading. Snelladen van 20 naar 80 procent gaat in zo’n 30 minuten.
De prijs van de Peugeot E-408
De Nederlandse prijzen van de nieuwe Peugeot E-408 beginnen bij 44.780 euro. Oftewel net een paar honderd euro onder de grens van de SEPP-subsidie voor particulieren die een EV willen kopen of leasen. Die regeling loopt eind dit jaar af, maar voorlopig kun je dus nog 2.950 euro korting op de nieuwprijs scoren. Je hebt dan de E-408 Allure te pakken, die met led-koplampen, 19-inch wielen, stoel- en stuurverwarming en connected navigatie al lekker in zijn spulletjes zit. Kies je de E-408 GT, met matrix-led, sfeerverlichting en een zwik extra rijhulpjes, dan ben je 4.000 euro extra kwijt en kun je dus fluiten naar de subsidie.
In België begint het gamma van de Peugeot E-408 bij 44.710 euro voor de Allure. De GT heeft een prijs van 48.110 euro. In alle gevallen geldt dat dit een bescheiden bedrag is om niet in dezelfde e-blob te hoeven rijden als andere weggebruikers. Goed bezig, Peugeot.
Eén reactie op “Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 408 Hybrid review: Een bijzonder ding om te zien, maar hoe rijdt het?

Peugeot 408: 1e rij-indruk

De Peugeot 408 is een fastback (en heeft écht niets te maken met de C5 X, hoor)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Voor de prijs van een Alfa Romeo Junior 280pk, kan je ook kiezen voor een echte reisauto, hoewel de actieradius te wensen over laat. Maar een tas koffie & een stukje taart om de 3h, verzacht de pijn van de noodzakelijke laadbeurt pitstop. Anders reizen in een GT.