
Al sinds zijn verschijnen in 2022 vinden we de Peugeot 408 een verademing om te zien. Om te beginnen is ie geen crossover, dat is tegenwoordig al heel wat. Hij heeft een laag en slank fastback-silhouet, maar staat toch hoog op z’n wielen, een esthetiek die we erg waarderen. Je kon de 408 al kopen als (plug-in) hybride, maar een vol-elektrische versie was er nog niet – tot nu. En deze Peugeot E-408 krijgt meteen ook een Nederlandse prijs mee.
De E-408 is uitgerust met dezelfde motor als (de instapversie van) de E-3008 en E-5008, goed voor 210 pk op de voorwielen. In die modellen is de techniek al aardig zuinig gebleken. In combinatie met een vrij bescheiden accupakket van 58 kWh komt de E-408 volgens WLTP dan ook 453 kilometer ver op een lading. Snelladen van 20 naar 80 procent gaat in zo’n 30 minuten.
De prijs van de Peugeot E-408
De Nederlandse prijzen van de nieuwe Peugeot E-408 beginnen bij 44.780 euro. Oftewel net een paar honderd euro onder de grens van de SEPP-subsidie voor particulieren die een EV willen kopen of leasen. Die regeling loopt eind dit jaar af, maar voorlopig kun je dus nog 2.950 euro korting op de nieuwprijs scoren. Je hebt dan de E-408 Allure te pakken, die met led-koplampen, 19-inch wielen, stoel- en stuurverwarming en connected navigatie al lekker in zijn spulletjes zit. Kies je de E-408 GT, met matrix-led, sfeerverlichting en een zwik extra rijhulpjes, dan ben je 4.000 euro extra kwijt en kun je dus fluiten naar de subsidie.
In België begint het gamma van de Peugeot E-408 bij 44.710 euro voor de Allure. De GT heeft een prijs van 48.110 euro. In alle gevallen geldt dat dit een bescheiden bedrag is om niet in dezelfde e-blob te hoeven rijden als andere weggebruikers. Goed bezig, Peugeot.
Eén reactie op “Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden”
Laat een antwoord achter aan V155 Reactie annuleren
Meer van TopGear


Peugeot 408 Hybrid review: Een bijzonder ding om te zien, maar hoe rijdt het?

Peugeot 408: 1e rij-indruk

De Peugeot 408 is een fastback (en heeft écht niets te maken met de C5 X, hoor)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Voor de prijs van een Alfa Romeo Junior 280pk, kan je ook kiezen voor een echte reisauto, hoewel de actieradius te wensen over laat. Maar een tas koffie & een stukje taart om de 3h, verzacht de pijn van de noodzakelijke laadbeurt pitstop. Anders reizen in een GT.