
Al vijftien jaar is Renault een sterke speler in het hot hatch-segment. In 2014 pakte de Mégane RS 275 Trophy-R het Nürburgringrecord voor voorwielaandrijvers. Maar ook bij hete klepkontjes geldt: stilstand is achteruitgang.
De Mégane RS is inmiddels links en rechts ingehaald door de Golf GTI Clubsport S en de Civic Type R. Maar nu is de Renault Mégane RS eindelijk terug met de derde generatie. Met 280 pk en vierwielbesturing mag je grote prestaties verwachten. Vandaag rijdt TopGear alvast met de nieuwe Renault Mégane RS, dus binnenkort vind je hier een eerste rij-indruk.
De prijs van de Renault Mégane RS 280 is minimaal 42.340 euro en bij de automaat moet je daar 2.200 euro bij optellen. Voor de prijs van het Cup-chassis moet je nog eventjes geduld hebben. En gezien je daar een Torsen-gelimiteerd slipdifferentieel, is het wel de moeite waard om even te wachten. De vierwielbesturing is standaard. Je kunt ‘m morgen bestellen en in mei komen de eerste exemplaren naar Nederland
Concurrenten
Zijn voornaamste concurrent (want de snelste op de Nürburgring) kost minimaal 55.720 euro. Dat is een prijsverschil van 13.380 euro. Hallelujah. Als je een Mégane RS koopt, hou je dus geld over voor een een Twingo voor de dagelijkse boodschappen. Prijstechnisch komt de Volkswagen Golf GTI Performance met 41.991 euro sterk in de buurt. De VW heeft 245 pk. Ga je al gebukt onder de keuzestress?
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Bieden? Een oude Mégane RS van de Franse politie

Mégane R26.R vs Mégane Trophy-R

Renault Mégane RS Trophy R

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
