Al vijftien jaar is Renault een sterke speler in het hot hatch-segment. In 2014 pakte de Mégane RS 275 Trophy-R het Nürburgringrecord voor voorwielaandrijvers. Maar ook bij hete klepkontjes geldt: stilstand is achteruitgang.
De Mégane RS is inmiddels links en rechts ingehaald door de Golf GTI Clubsport S en de Civic Type R. Maar nu is de Renault Mégane RS eindelijk terug met de derde generatie. Met 280 pk en vierwielbesturing mag je grote prestaties verwachten. Vandaag rijdt TopGear alvast met de nieuwe Renault Mégane RS, dus binnenkort vind je hier een eerste rij-indruk.
De prijs van de Renault Mégane RS 280 is minimaal 42.340 euro en bij de automaat moet je daar 2.200 euro bij optellen. Voor de prijs van het Cup-chassis moet je nog eventjes geduld hebben. En gezien je daar een Torsen-gelimiteerd slipdifferentieel, is het wel de moeite waard om even te wachten. De vierwielbesturing is standaard. Je kunt ‘m morgen bestellen en in mei komen de eerste exemplaren naar Nederland
Concurrenten
Zijn voornaamste concurrent (want de snelste op de Nürburgring) kost minimaal 55.720 euro. Dat is een prijsverschil van 13.380 euro. Hallelujah. Als je een Mégane RS koopt, hou je dus geld over voor een een Twingo voor de dagelijkse boodschappen. Prijstechnisch komt de Volkswagen Golf GTI Performance met 41.991 euro sterk in de buurt. De VW heeft 245 pk. Ga je al gebukt onder de keuzestress?
Reacties