
Om een automerk te zijn voor het volk, zijn twee dingen essentieel: een betaalbare auto én een ruime stationwagen. Het liefst zelfs een betaalbare stationwagen. Met de betaalbare auto is Volkswagen druk bezig, maar qua stations zit het momenteel wel snor: er is een nieuwe Passat Variant, een Golf Variant en nu ook een volledig elektrische stationwagen. En die VW ID.7 Tourer heeft nu een prijs.
Het aanbod van de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen is nu nog lekker overzichtelijk. Er is één aandrijflijn en je mag kiezen uit de uitvoeringen Pro of Pro Business. De Volkswagen ID.7 heeft altijd achterwielaandrijving, 286 pk, een 77-kWh batterij en 607 kilometer actieradius. Later komt er nog een sportievere GTX bij met vierwielaandrijving.
De Nederlandse prijs van de VW ID.7 Tourer is minimaal 58.990 euro. Dat is 1.000 euro meer dan de sedan. Voor dit bedrag krijg je bijvoorbeeld 19-inch velgen, led koplampen, een 15-inch scherm op het dashboard, airco met twee zones en verwarmbare stoelen. Voor 2.500 euro extra krijg je luxere koplampen, Travel Assist, elektrisch verstelbare stoelen, een 360-graden camera en nog wat leuke opties.
Is de prijs van de Volkswagen ID.7 Tourer niet erg hoog?
Bijna 60.000 euro is een hoop geld, maar voordat iedereen dingen begint te roepen over de prijs in guldens: als je het bedrag via de inflatiecalculator omrekent naar de jaren ’90, dan is het ongeveer 26.000 euro. In die tijd kostte een Passat 2.0 GT ook zoiets. De 2,8-liter VR6 kostte toen zo’n 30.000 euro. Dus ja: het is een hoop geld, maar in verhouding valt het nog enigszins mee.
De Volkswagen Passat is er trouwens ook nog. Die stationwagen kost je minimaal 48.990 euro. Dan krijg je een schappelijke 1,5-liter viercilinder met 150 pk. De VR6-motor zal voorlopig niet meer terugkomen in het aanbod, helaas.
Eén reactie op “Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Volkswagen ID.7 review: Hoe rijdt de elektrische tegenhanger van de Passat?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Dit wordt mijn nieuwe lease auto.