
Om een automerk te zijn voor het volk, zijn twee dingen essentieel: een betaalbare auto én een ruime stationwagen. Het liefst zelfs een betaalbare stationwagen. Met de betaalbare auto is Volkswagen druk bezig, maar qua stations zit het momenteel wel snor: er is een nieuwe Passat Variant, een Golf Variant en nu ook een volledig elektrische stationwagen. En die VW ID.7 Tourer heeft nu een prijs.
Het aanbod van de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen is nu nog lekker overzichtelijk. Er is één aandrijflijn en je mag kiezen uit de uitvoeringen Pro of Pro Business. De Volkswagen ID.7 heeft altijd achterwielaandrijving, 286 pk, een 77-kWh batterij en 607 kilometer actieradius. Later komt er nog een sportievere GTX bij met vierwielaandrijving.
De Nederlandse prijs van de VW ID.7 Tourer is minimaal 58.990 euro. Dat is 1.000 euro meer dan de sedan. Voor dit bedrag krijg je bijvoorbeeld 19-inch velgen, led koplampen, een 15-inch scherm op het dashboard, airco met twee zones en verwarmbare stoelen. Voor 2.500 euro extra krijg je luxere koplampen, Travel Assist, elektrisch verstelbare stoelen, een 360-graden camera en nog wat leuke opties.
Is de prijs van de Volkswagen ID.7 Tourer niet erg hoog?
Bijna 60.000 euro is een hoop geld, maar voordat iedereen dingen begint te roepen over de prijs in guldens: als je het bedrag via de inflatiecalculator omrekent naar de jaren ’90, dan is het ongeveer 26.000 euro. In die tijd kostte een Passat 2.0 GT ook zoiets. De 2,8-liter VR6 kostte toen zo’n 30.000 euro. Dus ja: het is een hoop geld, maar in verhouding valt het nog enigszins mee.
De Volkswagen Passat is er trouwens ook nog. Die stationwagen kost je minimaal 48.990 euro. Dan krijg je een schappelijke 1,5-liter viercilinder met 150 pk. De VR6-motor zal voorlopig niet meer terugkomen in het aanbod, helaas.
Eén reactie op “Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen”
Laat een antwoord achter aan Peter Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Volkswagen ID.7 review: Hoe rijdt de elektrische tegenhanger van de Passat?

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Dit wordt mijn nieuwe lease auto.