
De driedeurige Range Rover SV Coupé komt niet. Land Rover toonde de SUV met bestelbus-ambities vorig jaar tijdens de Autosalon van Genève en hij zou in gelimiteerde oplage naar een paar gelukkige (of ongelukkige, net wat je van de auto vindt) klanten komen. Dat feest gaat niet door.
Land Rover brengt een officieel statement naar buiten waarin staat ‘dat de Range Rover SV Coupé niet verdergaat naar het productiestadium’ en dat het merk zijn ‘middelen en investeringen focust op de volgende generatie producten van wereldklasse’. De nieuwe Defender, bijvoorbeeld.
Land Rover benadrukt dat de Range Rover SV Coupé niet geannuleerd is door het gebrek aan belangstelling – al wil de woordvoerder niet vertellen hoeveel van de 999 exemplaren daadwerkelijk al verkocht waren. Hoe dan ook – er zijn er nul geproduceerd en daar zal het bij blijven.
Waarschijnlijker is de zet om de Range Rover SV Coupé te annuleren een onderdeel van Jaguar Land Rovers plan om volgend jaar 2,8 miljard euro te besparen. Ook zal het concern 4.500 mensen ontslaan. Dus zeg het maar: vind jij het jammer dat de Coupé niet komt?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

De volgende Range Rover is vol-elektrisch en krijgt evenveel vermogen als de V8-versie

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

De Fiat 500 gweer een gigantisch succes worden, maar hoe komt dat eigenlijk?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?
