
Na bijna zes jaar – ja, zo lang rijdt ie alweer rond – heeft Land Rover de Range Rover Velar een kleine make-over gegeven. De luxe SUV krijgt een nieuwe grille die niet langer lijkt op een stuk kippengaas. Daarnaast is er een slanker display op de middenconsole. Hiermee laat Land Rover zien dat het bij de sportieve Range Rover liever wat meer technologie toevoegt dan wat meer vermogen.
Naast de nieuwe grille krijgt de Velar ook een lagere achterbumper – een onmiddellijke verbetering – om de nieuwe look compleet te maken. Vanbinnen is er dus een nieuw scherm dat niet langer in het dashboard verwerkt zit, maar erboven lijkt te zweven. Ook kun je nu gebruikmaken van de assistent van Amazon, Alexa, waarmee je bijvoorbeeld je garagedeur alvast kunt openen door het aan haar te vragen. Als je een slimme garagedeur hebt, dan.
Nog meer veranderingen aan de Range Rover Velar
Voor software-updates hoef je met deze Velar niet meer naar de dealer. Net als bij BMW, Audi en Mercedes zijn er nu over-the-air updates – welkom in 2023. Een andere upgrade is een actief noise-cancelling systeem dat de rijgeluiden dempt, waardoor het nóg stiller wordt in de cabine. Er zit trouwens geen leer meer in het interieur; dat is ingeruild voor veganistisch materiaal. Tot slot wordt de lucht in de Range Rover Velar nu optioneel gezuiverd.
Land Rover doet nog wel iets onder de motorkap van de Velar. De oude batterij van de plug-in hybride is vervangen voor een 19,2-kWh lithium-ion exemplaar. Daardoor kun je nu 64 kilometer ver komen in de elektrische modus. Je kunt de Range Rover Velar met facelift op dit moment al configureren bij Land Rover. Voor de goedkoopste versie, de Velar S, betaal je in Nederland ten minste 85.510 euro.
Meer van TopGear


Range Rover Velar vs Porsche Macan vs Maserati Grecale: welke moet je hebben?

Nieuwe auto van Nicky Romero is een Velar

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition

Overfinch Range Rover Velar krijgt een gele kaart

Range Rover Velar SVAutobiography: kom maar door

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
