
Wie zijn zinnen heeft gezet op een wat kleinere SUV-achtige, krijgt het zo'n beetje met de dag lastiger om een keuze te maken. Zo'n Opel Mokka is al leuk, die aanstormende Peugeot 2008 lijkt ook heel niet onaardig en dan komt ook deze blikvanger van Renault er nog aan: maak kennis met de Captur!
Hij staat pas in maart op de Salon van Genève, en tot dan houdt Renault zich koest wat betreft de nadere details van de Captur. Dat wil zeggen: uiteraard kieperen de Fransen wel weer de hele emmer marketing-blabla over ons en jullie heen, door te spreken over 'de expressieve stijl en de rijpositie van een SUV, de ruimte en modulariteit van een MPV en de wendbaarheid en het rijplezier van een hatchback.' Ben je daar nog?
Maar goed, de technische basis is de Clio, dus ga er gerust vanuit dat alles wat je in die auto kunt krijgen qua motoren en uitrusting, ook in de Captur te vinden zal zijn. Renault maakt er weer een drukke en kleurige boel van: de carrosserie barst haast uit zijn voegen van de vouwen en lijntjes, en zo'n dak in een ander kleurtje doet het ook altijd wel. Wat nog wel leuk is om te melden: die naam komt natuurlijk van de concept car die ze twee jaar geleden (ook in Genève) lieten zien. Dat was een (uiteraard aanzienlijk extremer) coupé-achtig mini-SUV'tje dat onmiddellijk alle harten stal. Dus wie weet, heel misschien, als deze vijfdeurs een beetje aanslaat…
Onze eerste indruk van de Captur: cool! En van alle recente rij-ervaringen in de nieuwe Clio werden we ook al bijzonder vrolijk, dus de Captur heeft zo op het oog alles in huis om een geducht ventje in dit segment te worden. Wat jij?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De nieuwe Renault Captur behoudt zijn handigste functie

Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)

Crashtest Captur en Defender is onbedoeld komisch

Renault Captur E-Tech Intense

Ford Puma vs Renault Captur vs Nissan Juke

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Is zo’n comfortabele Renault Talisman na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Automerk legt uit waarom het onmogelijk is om een goedkope auto te maken voor Nederland

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
